فروش نفت و پتروشیمی ایران آزاد شد

نامه نیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 14:15
الجزیره گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا معافیت‌های ۶۰ روزه برای نفت و پتروشیمی ایران صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار الجزیره مدعی شد: وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) معافیت‌های ۶۰ روزه برای نفت و پتروشیمی صادر کرد. سه کمیته (هسته‌ای، تحریم‌ها و نظارت) برای مذاکرات ۶۰ روزه تشکیل شد.

به نقل از انتخاب، نورالدین الدغیر، خبرنگار الجزیره در تهران در مورد نتایج مذاکرات سوئیس گزارش داد: سازوکاری نظارتی درباره لبنان با نام «واحد نظارت بر درگیری» با حضور لبنان، واشنگتن، قطر و ایران ایجاد شد.

وی افزود: به منظور تضمین بازگشایی تدریجی تنگهٔ هرمز، مقرر شد خط ارتباطی مستقیم (خط داغ) برای مواقع بروز هرگونه مشکل ایجاد شود. یادداشت تفاهم میان ایران و قطر دربارهٔ اجرای آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شدهٔ ایران امضا شد.

همتی گفت: ان‌شاءالله طی روزهای آینده به تدریج استفاده از منابع مسدودی براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستور العمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

او ادامه داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) معافیت‌های ۶۰ روزه برای نفت و پتروشیمی صادر کرد. سه کمیته (هسته‌ای، تحریم‌ها و نظارت) برای مذاکرات ۶۰ روزه تشکیل شد.

 

 

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.