حداقل سن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در امارات ۱۵ سال تعیین شد

خبرآنلاین جمعه 29 خرداد 1405 - 17:01
دولت امارات متحده عربی با تصویب یک مصوبه جدید اعلام کرد که از این پس افراد زیر ۱۵ سال اجازه ساخت یا استفاده از حساب در شبکه‌های اجتماعی را ندارند؛ تصمیمی که با هدف افزایش امنیت کودکان و کنترل آسیب‌های فضای مجازی اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، دولت امارات با انتشار یک مصوبه رسمی اعلام کرد که حداقل سن مجاز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در این کشور ۱۵ سال تعیین شده است.

بر اساس این قانون:

* افراد زیر ۱۵ سال اجازه ایجاد یا استفاده از حساب در شبکه‌های اجتماعی را ندارند.
* آن‌ها همچنین از انجام فعالیت‌هایی مانند پست گذاشتن، کامنت‌گذاری، عضویت در گروه‌ها و استفاده از امکانات تعاملی پلتفرم‌ها محروم هستند.
* شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند سیستم‌های احراز هویت سنی دقیق را اجرا کنند.
* این پلتفرم‌ها باید حساب‌های کاربران زیر ۱۵ سال را مسدود یا حذف کنند.
* به شرکت‌ها حدود ۱۲ ماه فرصت داده شده تا خود را با این مقررات تطبیق دهند.

همچنین طبق این مصوبه، نوجوانان ۱۵ تا ۱۶ ساله می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، اما با محدودیت‌ها و نظارت بیشتر (مانند کنترل محتوا و مدیریت زمان استفاده).

دولت امارات هدف از این اقدام را حفاظت از کودکان در برابر محتوای مضر، کاهش خطرات آنلاین و مدیریت بهتر داده‌های شخصی عنوان کرده است.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.