ژاپن: آخرین کشتی ما با هماهنگی ایران از خلیج فارس خارج شد

مشرق نیوز جمعه 29 خرداد 1405 - 14:51
وزارت خارچه ژاپن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امروز کشتی این کشور با هماهنگی ایران از خلیج فارس خارج شده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ژاپن امروز جمعه در اطلاعیه‌ای نوشت: در ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد)، یک کشتی مربوط به ژاپن که در خلیج فارس توقیف شده بود، به سلامت از تنگه هرمز عبور کرد و از خلیج فارس خارج شد. این کشتی، با سه خدمه ژاپنی، در حال حاضر به سمت ژاپن در حرکت است.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه این عبور، تمام کشتی‌های مربوط به ژاپن با خدمه ژاپنی از خلیج فارس خارج شده‌اند. دولت ژاپن برای این عبور نیز با ایران هماهنگی‌هایی انجام داده است.

ژاپن همچنین نوشت: با توجه به امضای یادداشت تفاهم بین ایالات متحده و ایران، دولت ژاپن به تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود برای برقراری مجدد سریع ناوبری آزاد و ایمن از طریق تنگه هرمز ادامه خواهد داد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.