پوردهقان: مجلس از طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی حمایت می‌کند

خبرگزاری مهر دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:54
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس از طرح‌هایی که به افزایش بهره‌وری، کاهش هدررفت انرژی و تقویت ارتباط میان مردم و بخش تولید منجر شود، حمایت می‌کند.

مصطفی پوردهقان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موفقیت پویش «نبض انرژی»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح آن است که مردم را از یک مصرف‌کننده صرف به یک بازیگر مؤثر در مدیریت انرژی کشور تبدیل کرده است؛ موضوعی که در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

وی افزود: در شرایطی که کشور با ناترازی گاز و برق مواجه است، نمی‌توان همه راهکارها را در توسعه زیرساخت‌های تولید جستجو کرد. مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری نیز به همان اندازه اهمیت دارد و تجربه «نبض انرژی» این مسئله را به خوبی اثبات کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: هر میزان صرفه‌جویی در بخش خانگی، به معنای پایداری بیشتر انرژی برای واحدهای تولیدی و صنعتی است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که صنایع برای حفظ تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری به دسترسی پایدار به انرژی نیاز دارند.

پوردهقان با اشاره به رویکرد تشویقی این پویش گفت: یکی از نقاط قوت «نبض انرژی» فاصله گرفتن از سیاست‌های مبتنی بر فشار و حرکت به سمت ایجاد انگیزه برای مردم است. تجربه نشان داده هرجا مردم در منافع حاصل از صرفه‌جویی سهیم شده‌اند، نتایج ماندگارتر و اثربخش‌تری حاصل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از طرح‌هایی که به افزایش بهره‌وری، کاهش هدررفت انرژی و تقویت ارتباط میان مردم و بخش تولید منجر شود حمایت می‌کند و معتقدیم چنین الگوهایی باید در سطح ملی توسعه پیدا کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.