وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که یکی از اهداف تجاوز آمریکایی-اسرائیلی به ایران، جلوگیری از عادیسازی روابط این کشور با کشورهای عربی بوده است.
سرگئی لاوروف امروز (چهارشنبه) تصریح کرد که یکی از اهداف تجاوز مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران، جلوگیری از عادیسازی روابط این کشور با کشورهای عربی بوده است.این وزیر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشاتودی هند» گفت: «من تردیدی ندارم که زمانی که این برنامهها برای آغاز تجاوز علیه ایران طراحی میشد، یکی از اهداف، جلوگیری از عادیسازی روابط میان ایران و اعراب بود.»
وزیر خارجه روسیه در ادامه یادآور شد که سالها پیش، ملک عبدالله دوم بن الحسین الهاشمی، پادشاه اردن، نشستی را برای مصالحه بین سنیها و شیعیان برگزار کرد، اما اکنون تلاشهای جدی صورت میگیرد تا این مصالحه هرگز رخ ندهد و ایران، به عنوان یکی از اصلیترین کشورهای شیعه، به یک کشور طردشده تبدیل شود.لاوروف تأکید کرد: «همه چیز در حال حاضر به گونهای انجام میشود که این مصالحه هرگز رخ ندهد، ایران به عنوان یکی از کشورهای اصلی شیعه، مانند یک طردشده واقعی به تصویر کشیده شود و سایر همسایگانش در خلیج فارس به ساختارهایی کشانده شوند که اولاً بر حل مسئله فلسطین متمرکز نباشند و ثانیاً مجبور شوند به عنوان "بهای" عادیسازی روابط با اسرائیل، به آرمان فلسطین خیانت کنند.»
در ۲۸ فوریه (نهم اسفند ماه)، ایالات متحده و اسرائیل در جنایتی مشترک، به خاک جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند و در همان روز اول رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله علی خامنهای و شماری از فرماندهان ارشد نظامی را به شهادت رساندند.ایران نیز با حملات موشکی و پهپادی پاسخ قاطعی به این جنایات داد و در نهایت در ۸ آوریل آتشبس اعلام کردند و مذاکراتی در اسلامآباد برگزار شد که به دلیل زیادهخواهی بدون نتیجه به پایان رسید و از آن زمان دولت ترامپ به امید اعمال فشار به ایران برای تسلیم شدن، طرح محاصره دریایی را در پیش گرفته که نتیجهای در پی نداشته است.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.