نیویورک تایمز: ایران توان موشکی و زیرساخت‌های نظامی خود را بازیابی کرد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 04:51
نیویورک تایمز فاش کرد ارزیابی‌های محرمانه اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد ایران بخش عمده‌ای از توان موشکی و زیرساخت‌های نظامی خود را بازیابی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ارزیابی‌های محرمانه اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد ایران بار دیگر به بخش بزرگی از سایت‌های موشکی، سکوهای پرتاب و تأسیسات زیرزمینی خود دسترسی عملیاتی پیدا کرده است؛ موضوعی که با ادعاهای دونالد ترامپ درباره نابودی توان نظامی ایران در تضاد قرار دارد.

بر اساس این ارزیابی‌ها، ادعا شده است که ایران کنترل عملیاتی ۳۰ مورد از ۳۳ سایت موشکی در امتداد تنگه هرمز را دوباره به دست آورده و فقط سه سایت همچنان غیرقابل استفاده باقی مانده‌اند.

گزارش همچنین تأکید می‌کند تهران همچنان حدود ۷۰ درصد از ذخایر موشکی و سکوهای پرتاب متحرک پیش از جنگ را حفظ کرده و نزدیک به ۹۰ درصد از تأسیسات زیرزمینی ذخیره و پرتاب موشک نیز «کاملاً یا تا حدی عملیاتی» هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، این ارزیابی‌ها اظهارات مقام‌های دولت ترامپ، از جمله پیت هگست، وزیر دفاع آمریکا، درباره نابودی کامل توان نظامی ایران را زیر سؤال می‌برد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.