جنگ علیه ایران تویوتا را نقره داغ کرد

همشهری آنلاین جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 18:18
تویوتا اعلام کرده که جنگ علیه ایران در سال مالی جاری حدود ۴.۳ میلیارد دلار به این شرکت ضرر خواهد زد.

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا اعلام کرده که جنگ علیه ایران در سال مالی جاری حدود ۴.۳ میلیارد دلار به این شرکت ضرر خواهد زد؛ یکی از بزرگ‌ترین هشدارهایی که تاکنون یک شرکت جهانی درباره اثرات گسترده این جنگ داده است.

به‌گزارش رویترز، افزایش هزینه مواد اولیه، سوخت، حمل‌ونقل و اختلال در تحویل کالاها باعث شده سود فصلی این شرکت نزدیک به ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

سود عملیاتی تویوتا در سه‌ماهه اخیر از ۱.۱ تریلیون ین به ۵۶۹ میلیارد ین سقوط کرده که پایین‌ترین سطح در بیش از سه سال گذشته است. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده سود سالانه‌اش حدود ۲۰ درصد کمتر شود.

اگرچه فروش خودروهای هیبریدی تویوتا همچنان رو به رشد است و احتمالاً امسال از ۵ میلیون دستگاه عبور می‌کند، اما افزایش هزینه‌های ناشی از جنگ و تعرفه‌های آمریکا فشار زیادی بر شرکت وارد کرده است.

تویوتا می‌گوید فروش این شرکت در خاورمیانه نیز در ماه مارس به دلیل اختلال در حمل‌ونقل کاهش یافته و سهام آن پس از انتشار این گزارش بیش از ۲ درصد افت کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.