تعمیق بحران در نظام بهداشت و درمان انگلیس

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:22
پزشکان انگلیسی که از پارسال تاکنون بار‌ها اعتصاب کرده اند بی توجهی دولت به مشکلات نظام بهداشت و درمان را مسئول بروز این بحران می‌دانند.

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ تازه‌ترین آمار منتشر شده در رسانه‌های انگلیس نشان می‌دهد حدود چهارصد هزار بیمار در این کشور بیش از ۲۴ ساعت در بخش اورژانس بیمارستان‌های دولتی این کشور معطل ماندند تا نخستین رسیدگی‌ها به وضع آنان انجام شود. در حالی که بر اساس دستورالعمل سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس ۹۵ درصد بیماران باید حداکثر در مدت چهار ساعت رسیدگی می‌شدند. 

با صدا‌ها:
۱ – شهروند انگلیسی 
۲ – اد دیوی - رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس
۳ - پرفسور فیلیپ بنفیلد - رئیس سازمان نظام پزشکی انگلیس 

یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: از سال ۱۹۴۸ که سازمان ملی بهداشت و درمان ما راه اندازی شد مایه‌ افتخار ما بود، اما الان کشور متفاوتی شدیم با چشم انداز تاریک. ما که سال‌ها حق بیمه پرداخت کردیم الان که به درمان احتیاج داریم باید هفته‌ها و برای برخی بیماری‌ها ماه‌ها منتظر باشیم تا در بیمارستانی به ما نوبت درمان داده شود، حتی در اورژانس بیمارستان‌ها هم باید ساعت‌ها معطل رسیدگی بمانیم.
بحران در نظام بهداشت و درمان دولتی انگلیس به اورژانس بیمارستان‌ها محدود نشده است. حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد حدد ۲۵ هزار بیمار ۱۰ بار زمان عمل جراحی شان لغو شده است. 
اد دیوی رهبر این حزب می‌گوید: دولت در رسیدن به تمام اهداف رسیدگی به بیماران سرطانی ناکام مانده است.
او می‌افزاید: میزان زنده ماندن بیماران سرطانی در این کشور از کشور‌های فرانسه، آلمان، امریکا و ژاپن بسیار کمتر است و دولت در رسیدن به تمام اهداف رسیدگی به بیماران سرطانی ناکام مانده است.
پزشکان در انگلیس که از پارسال تاکنون بار‌ها با اعتصاب سراسری مطالبان خود را پیگیری کرده اند بی توجهی دولت به مشکلات نظام بهداشت و درمان این کشور را مسئول بروز این بحران می‌دانند.
پرفسور فیلیپ بنفیلد رئیس سازمان نظام پزشکی انگلیس در این باره می‌گوید: بیش از ۱۰ سال است که بحران بودجه، بخش بهداشت و درمان را آزار می‌دهد و مدام در حال بدتر شدن است. نتیجه‌ی کاهش بودجه، کمبود امکانات، تخت و کارکنان بخش بهداشت و درمان و تشدید بحران در سازمان ملی بهداشت و درمان بریتانیاست. 
حزب کارگر انگلیس به تازگی اعلام کرد تحقیقاتش نشان می‌دهد بیش از ۱۲۰ هزار بیمار در صف انتظار اغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی این کشور جان باختند.
 بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هم اکنون ۷.۷ میلیون بیمار در صف انتظار اغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.
سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس تائید کرد که دست کم ۳۸۳ هزار بیمار بیش از یک سال است که در انتظار پذیرش در یکی از بیمارستان‌های دولتی این کشور برای آغاز درمانند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.