عمان: کشتی‌ها برای عبور از تنگه هرمز با سازمان بین‌المللی دریانوردی هماهنگ کنند

فرارو چهارشنبه 03 تیر 1405 - 01:18
خبرگزاری عمان در گزارشی تاکید کرد: کشتی‌هایی که مایل به عبور از تنگه هرمز هستند باید با سازمان بین‌المللی دریانوردی هماهنگ کنند.

خبرگزاری عمان گزارش داد: مسقط با هماهنگی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در حال همکاری است تا به همه کشتی‌ها امکان استفاده از یک کریدور دریایی موقت را بدهد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری عمان در گزارشی تاکید کرد: کشتی‌هایی که مایل به عبور از تنگه هرمز هستند باید با سازمان بین‌المللی دریانوردی هماهنگ کنند.

این در حالی است که امیرحسین یزدان‌پناه، عضو کمیته رسانه تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به ابهامی که در فضای مجازی درباره توییت وزیر خارجه عمان درباره عدم دریافت عوارض عبور از تنگه هرمز مطرح شده، گفت: قرار نیست آنچه دریافت می‌شود عنوان «عوارض» داشته باشد، بلکه هزینه دریافتی به عنوان «هزینه خدمات» موضوعیت دارد.

پیش از این طی روز دوشنبه ایران و عمان در بیانیه‌ای مشترک بر تداوم همکاری برای حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تأکید کردند و از توافق برای ادامه گفت‌وگوها درباره مدیریت آینده ناوبری در این گذرگاه راهبردی خبر دادند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.