وبگاه واللا: ارتش اسرائیل نگران به اسارت در آمدن نظامیانش در لبنان است

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 03 تیر 1405 - 00:41
ارتش اسرائیل به نظامیان خود در جنوب لبنان دستور داده است که هرگز از دیگران جدا نشده و به تنهایی تردد نکنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبگاه عبری واللا گزارش داد که ارتش اسرائیل نگران است که حزب‌الله اقدام به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی کند تا آن‌ها را با نیروهای حزب‌الله که در تونل‌های کفرتبنیت محاصره شده‌اند، مبادله کند.

این ادعا در حالی است که حزب‌الله هرگونه محاصره نیروهای خود را در کفرتبنیت تکذیب کرده بود.

طبق گزارش واللا، ارتش اسرائیل به شدت نگران است که نیروهای رضوان حزب‌الله (واحد ویژه عملیات ویژه) که از درگیری مستقیم با نیروهای اسرائیلی اجتناب می‌کنند، به دنبال فرصت برای انجام عملیات ربایش نظامیان اسرائیلی باشند تا از آن برای مذاکره و مبادله با محاصره‌شدگان استفاده کنند.

به همین دلیل، نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان دستورالعمل‌های شدید امنیتی دریافت کرده‌اند: حرکت فقط به صورت جفت یا سه‌نفره، آمادگی سریع برای پشتیبانی هوایی و زمینی و هوشیاری بالا در برابر حملات به تانک، نفربر، جیپ یا ساختمان‌ها. یک منبع نظامی اسرائیلی به این وبگاه گفته بخشی از تونل‌های حزب‌الله ممکن است دقیقاً برای چنین عملیات ربایش و فرار یا پنهان‌سازی طراحی شده باشند و بسیاری از ورودی‌ها کاملاً استتار شده‌اند.

وبگاه واللا نوشت که این موضوع روز گذشته (سه‌شنبه) در سطوح بالای امنیتی اسرائیل مورد بحث قرار گرفته است

انتهای پیام

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.