300 تجاوز زمینی ارتش اسرائیل به جنوب سوریه از ابتدای 2026

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 03 تیر 1405 - 02:35
از زمان سقوط بشار اسد نظامیان اسرائیلی به شکل آزادانه در خاک سوریه جولان می‌دهند و خبری از حکومت جولانی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه سکوت و بی‌تحرکی حکومت محمد جولانی، نظامیان ارتش اشغالگر اسرائیل همچنان آزادانه وارد خاک سوریه شده و اقدام به گشت‌زنی و برپایی نقاط ایست و بازرسی می‌کنند.

در این راستا یک منبع سوری به شبکه الحدث گفت که از ابتدای سال جاری میلادی، نظامیان اسرائیلی 300 بار وارد خاک این کشور شده‌اند.

بامداد امروز نیز 5 خودروی نظامی ارتش اسرائیل وارد روستای «المشیده» در جنوب استان قنیطره شده و اقدام به گشت‌زنی کردند.

صبح روز گذشته نیز نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با پشتیبانی دو دستگاه تانک و همراهی گروهی از نظامیان، وارد منطقه تل ابوقبیس در حومه جنوبی استان قنیطره شدند.

پس از سقوط نظام بشار اسد این حملات شدت بیشتری گرفته و به یورش‌های مکرر زمینی، ایجاد ایست بازرسی و اشغال بخش‌هایی از منطقه حائل تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی این تجاوزات را با ادعای «امنیت مرزی» توجیه می‌کند در حالی که ناظران سیاسی آن را بخشی از سیاست این رژیم در اشغال سرزمینی کشورهای عربی ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.