قطر: اکنون هدف ایجاد چارچوب امنیتی جدید میان ایران و کشورهای منطقه است

خبرآنلاین چهارشنبه 03 تیر 1405 - 16:21
نخست‌وزیر قطر گفت: هدفی منطقه‌ای وجود دارد که بدنبال ایجاد چارچوب امنیتی جدید میان ایران و کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در گفتگو با روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گفت: هدف منطقه‌ای اکنون ساختن چارچوب امنیتی جدیدی میان کشورهای منطقه و ایران است.

بنابر روایت تسنیم، وی با اشاره به بند ۶ تفاهم ایران-آمریکا گفت ممکن است در آینده از کشورهای خلیج خواسته شود که صندوق سرمایه‌گذاری با ایران را تأمین مالی کنند.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت سازوکاری برای جلوگیری از تنش‌افزایی در لبنان وجود دارد که شامل بررسی آتش‌بس می‌شود.

آل ثانی در ادامه افزود مذاکرات سوئیس پایه‌گذار مذاکرات برای توافق دائمی شد و کار در ابتدای راه است.

وی افزود: به میانجی‌گری خود با پاکستان برای دستیابی به یک توافق نهایی ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت: ایجاد خط ارتباطی میان واشنگتن و تهران برای جلوگیری از اختلال در بازگشایی هرمز ضروری است.

آل ثانی اضافه کرد: خط ارتباطی توافق‌شده در سوئیس برای مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده ضروری است.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.