وزیر جنگ اسرائیل: حتی اگر آمریکا هم بخواهد از لبنان خارج نمی‌شویم

عصر ایران چهارشنبه 03 تیر 1405 - 17:16
از ۲ مارس، تل‌آویو حمله‌ای را علیه لبنان آغاز کرده است که طبق آمار لبنانی، منجر به شهادت ۴۱۷۵ نفر و زخمی شدن ۱۲۱۶۴ نفر دیگر و همچنین آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حتی اگر آمریکا هم بخواهد این رژیم از لبنان عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی‌که یکی از شروط توافق تهران و واشنگتن آتش‌بس در لبنان است، یسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم حتی در صورتی که آمریکا نیز درخواست کند از مناطق تحت اشغال خود در لبنان عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، کاتس در ادامه افزود، رژیم صهیونیستی اجازه بازگشت حدود ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطقی را که اکنون تحت کنترل این رژیم قرار دارند، نخواهد داد.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که تهران و واشنگتن در ۱۸ ژوئن تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که در آن توقف خصومت‌ها در همه جبهه‌ها، از جمله لبنان، ضمن تأکید بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن، تصریح شده است.

از ۲ مارس، تل‌آویو حمله‌ای را علیه لبنان آغاز کرده است که طبق آمار لبنانی، منجر به شهادت ۴۱۷۵ نفر و زخمی شدن ۱۲۱۶۴ نفر دیگر و همچنین آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده است.

رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است، برخی از این مناطق برای دهه‌ها و برخی دیگر از زمان جنگ ۲۰۱۳-۲۰۱۴. این رژیم در طول حمله فعلی، بیش از ۱۰ کیلومتر در خاک لبنان نفوذ کرده است که عمیق‌ترین تهاجم آن از زمان عقب‌نشینی از جنوب در سال ۲۰۰۰ است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.