حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به کمیته ملی هستیم

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 03 تیر 1405 - 18:09
سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش آمادگی کامل برای واگذاری تمام حوزه‌های حکمرانی در نوار غزه را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز چهارشنبه اعلام کرد که این جنبش آمادگی کامل برای واگذاری تمام حوزه‌های حکمرانی در نوار غزه، از جمله پرونده امنیتی، را به «کمیته ملی اداره غزه» دارد.

سخنگوی حماس از میانجیگران خواست تا هرچه سریعتر زمینه ورود این کمیته را به نوار غزه فراهم کنند؛ زیرا که موضوع تسریع در ورود کمیته ملی اداره غزه به این باریکه و آغاز فعالیت آن، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوهای اخیر جنبش حماس در قاهره بوده است.

قاسم تأکید کرد: ما بار دیگر بر آمادگی کامل خود برای واگذاری تمامی حوزه‌های حکمرانی، از جمله پرونده امنیتی، به این کمیته و همکاری حداکثری برای موفقیت مأموریت‌های آن تأکید کرده‌ایم.

سخنگوی جنبش حماس از عملکرد شورای امنیت انتقاد کرد و گفت: قابل قبول نیست که شورای امنیت پس از ماه‌ها از تشکیل این کمیته، همچنان نتواند زمینه ورود آن را به غزه فراهم کند و عملاً در برابر خواسته‌های رژیم صهیونیستی منفعل باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های میانجیگران برای ورود هرچه سریعتر کمیته ملی به نوار غزه به نتیجه برسد تا زمینه برای ساماندهی اوضاع در این منطقه و آغاز یک فرایند کمک رسانی واقعی که بخشی از رنج مردم را کاهش دهد، فراهم آید.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.