استاندار: اعتبار لازم به طرح‌های بهداشت و درمان تهران تخصیص یابد

ایرنا شنبه 28 فروردین 1400 - 13:53
تهران- ایرنا- استاندار تهران با اشاره به ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۷۶ طرح بهداشت و درمان استان تهران، خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل این طرح ها شد.
استاندار: اعتبار لازم به طرح‌های بهداشت و درمان تهران تخصیص یابد

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه بررسی زیرساخت های بهداشتی استان تهران اظهار داشت: امروز عقب ماندگی استان در زیرساخت بهداشت و درمان و سلامت کاملا مشهود است و این استان در پایگاه های سلامت، خانه بهداشت و پایگاه های اورژانس جزو استان های کم برخوردار است.

وی ادامه داد: وضعیت خانه بهداشت به ازای هر یک هزار  نفر ۲۸صدم درصد در استان تهران است و در شاخص کشوری ۸۶ درصد است؛ همچنین در مورد خانه بهداشت شهری هم اختلاف بسیار فاحش است و به ازای هر ۵۱ هزار نفر یک خانه بهداشت در استان داریم.

استاندار تهران عنوان کرد: تعداد ۲۷۶ طرح درمانی توسط سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران در حوزه بهداشت و درمان در استان‌ تهران تعریف شد که متاسفانه در مجموع ۲۳ درصد این طرح ها پیشرفت فیزیکی داشته است.

محسنی بندپی با بیان اینکه بالاترین حجم خدمات به مراجعین در سطح ملی را در بیمارستان های تهران شاهدیم، خاطرنشان کرد: بالاترین جمعیت اتباع خارجی و همچنین بالاترین درصد سکونتگاه های غیررسمی در استان تهران است و همین موضوع نشان می دهد که زیرساخت های بهداشت و درمان تهران به هیچ عنوان با جمعیت این استان تناسبی ندارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.