به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرود سالاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان با دارا بودن بیش از ۳۷ هزار هکتار نخلستان، یکی از قطبهای اصلی تولید خرما در کشور محسوب میشود.
سالاری با اشاره به جزئیات کشت ارقام زودرس گفت: حدود ۲۱۰ هکتار از نخلستانهای این منطقه به ارقام زودرس المهتری و نگار اختصاص یافته است.
به گفته وی، این ارقام به دلیل رسیدگی زودهنگام و کیفیت مطلوب، عمدتاً به صورت تازهخوری مصرف میشوند و بلافاصله پس از برداشت، در بستهبندیهای مخصوص جهت عرضه به بازار آماده میشوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بازارهای هدف این محصول را شهرستانهای جنوبی استان و استانهای همجوار اعلام و خاطرنشان کرد: برداشت این ارقام علاوه بر تنظیم بازار در ابتدای فصل، سهم بسزایی در ایجاد اشتغال فصلی و افزایش درآمد اقتصادی نخلداران منطقه ایفا میکند.












