آغاز برداشت خرمای زودرس در جنوب کرمان/ پیش‌بینی تولید ۱۰۰۰ تن محصول

خبرآنلاین سه شنبه 02 تیر 1405 - 14:12
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از آغاز عملیات برداشت ارقام زودرس «المهتری» و «نگار» از نخلستان‌های این منطقه خبر داد و پیش‌بینی کرد در فصل جاری بیش از یک‌هزار تن از این محصول روانه بازارهای مصرف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرود سالاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان با دارا بودن بیش از ۳۷ هزار هکتار نخلستان، یکی از قطب‌های اصلی تولید خرما در کشور محسوب می‌شود.

سالاری با اشاره به جزئیات کشت ارقام زودرس گفت: حدود ۲۱۰ هکتار از نخلستان‌های این منطقه به ارقام زودرس المهتری و نگار اختصاص یافته است.

به گفته وی، این ارقام به دلیل رسیدگی زودهنگام و کیفیت مطلوب، عمدتاً به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شوند و بلافاصله پس از برداشت، در بسته‌بندی‌های مخصوص جهت عرضه به بازار آماده می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بازارهای هدف این محصول را شهرستان‌های جنوبی استان و استان‌های همجوار اعلام و خاطرنشان کرد: برداشت این ارقام علاوه بر تنظیم بازار در ابتدای فصل، سهم بسزایی در ایجاد اشتغال فصلی و افزایش درآمد اقتصادی نخلداران منطقه ایفا می‌کند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.