همشهریآنلاین - امید محمدیان: به وقت دوست خوب و جدید برای آمریکا؛ دوست ناباب قدیمی جعل تاریخ میکند. حدود ده روز گذشته بود که سفیر ایران در مکزیک گفت ایران و آمریکا میتوانند دوستان خوبی باشند، اگر آمریکا منافع اسرائیل را نادیده بگیرد! بعد از آن هم جی.دی ونس آشکارا از اولویت منافع آمریکا بر اسرائیل در مقابل ایران گفت. اما نفوذیها و عوامل صهیونیستی در واکنش به مسیر درست دپیلماسی که میتواند آینده و منافع واقعی آمریکا را تامین کند؛ به جعل تاریخ روی آوردند. مانند اظهارات عجیب و بیسابقه مایک هاکبی، بهظاهر سفیر آمریکا در اسرائیل که میگوید: «بدون اسرائیل و پایههای یهود، آمریکا اصلا وجود نمیداشت، ما کل موجودیت خود را مدیون اتفاقاتی هستیم که در این سرزمین رخ داده است»!
هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس، سوابق سرسختانهای در حمایت از اسرائیل دارد و حالا هم میخواهد سند آمریکا را به نام اسرائیل بزند. وقتی که ترامپ را او منصوب کرد، وزیر بدنام و جانی امنیت داخلی اسرائیل، بنگویر که از اعدام صحرایی، تا بازداشت زنان و کودکان لبنانی و سوزاندن تمام آن کشور صجبت کرده است؛ در شبکه اجتماعی ایکس از خوشحالی، در کنار نام مایک هاکبی، ایموجی قلب گذاشته بود.












