اگر مذاکرات با ایران شکست بخورد، ترامپ تنگه هرمز را تصرف می‌کند!

همشهری آنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 18:01
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با ابراز تردید نسبت به موفقیت مذاکرات واشنگتن و تهران، مدعی شد در صورت شکست مسیر دیپلماتیک، دولت ترامپ برای کنترل تنگه هرمز به اقدامات قهری متوسل خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «لیندزی گراهام» سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس ضمن حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک دونالد ترامپ، پیش‌بینی کرد که مذاکرات و تفاهم‌نامه اخیر با ایران در نهایت به نتیجه نرسد.

وی گفت: «من ترجیح می‌دهم دیپلماسی را امتحان کنیم، اما اگر از مسیر تفاهم‌نامه و مذاکره به نتیجه نرسیم، باید به سراغ جنگ یا دیگر روش‌های قهرآمیز برویم.»

گراهام در ادامه با طرح ادعایی جنجالی مدعی شد: «اگر این توافق شکست بخورد، رئیس‌جمهور ترامپ تنگه هرمز را با زور تصرف خواهد کرد.»

این سناتور آمریکایی همچنین مدعی شد که در صورت به چالش کشیده شدن چنین اقدامی از سوی ایران، واشنگتن واکنش سختی نشان خواهد داد.

اظهارات گراهام در حالی مطرح شده که مقامات رسمی آمریکا پس از برگزاری نخستین دور مذاکرات با ایران در سوئیس، مدعی پیشرفت در گفتگوها شده اند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.