به گزارش همشهری آنلاین، «لیندزی گراهام» سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکا در گفتوگو با شبکه سیبیاس ضمن حمایت از تلاشهای دیپلماتیک دونالد ترامپ، پیشبینی کرد که مذاکرات و تفاهمنامه اخیر با ایران در نهایت به نتیجه نرسد.
وی گفت: «من ترجیح میدهم دیپلماسی را امتحان کنیم، اما اگر از مسیر تفاهمنامه و مذاکره به نتیجه نرسیم، باید به سراغ جنگ یا دیگر روشهای قهرآمیز برویم.»
گراهام در ادامه با طرح ادعایی جنجالی مدعی شد: «اگر این توافق شکست بخورد، رئیسجمهور ترامپ تنگه هرمز را با زور تصرف خواهد کرد.»
این سناتور آمریکایی همچنین مدعی شد که در صورت به چالش کشیده شدن چنین اقدامی از سوی ایران، واشنگتن واکنش سختی نشان خواهد داد.
اظهارات گراهام در حالی مطرح شده که مقامات رسمی آمریکا پس از برگزاری نخستین دور مذاکرات با ایران در سوئیس، مدعی پیشرفت در گفتگوها شده اند.











