همشهری آنلاین: پژوهشگر ارشد مسائل دفاعی و نظامی موسسه بینالمللی مطالعات راهبردی در یک برنامه گفت: با ظهور پهپادهای ارزان و موشکهای نقطهزن، ایجاد پوششِ امنیتیِ کامل برای زیرساختهای نفت و گاز خلیج فارس، از نظر فنی «تقریباً غیرممکن» شده است.
این پژوهشگر افزود: ایران پس از ناکامی در تقابل مستقیم، به «استراتژی نامتقارن» و هدفگیری زیرساختهای انرژی و کشتیرانی روی آورد؛ تاکتیکی که برای اعمال فشار بر ایالات متحده بسیار کارآمدتر ظاهر شد. اسرائیل در عملیاتهای تاکتیکی فوقالعاده است، اما در یک «بنبست راهبردی» گرفتار شده؛ چرا که حتی بدون بمب اتم؛ تهدید موشکی و نیابتی ایران همچنان پابرجا و خنثینشدنی است...












