هشدار انگلیس و آلمان درباره تنش‌زایی اسرائیل در لبنان

مشرق نیوز دوشنبه 11 خرداد 1405 - 08:08
وزیر خارجه آلمان از پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست اقدامات نظامی را فورا متوقف کنند.

به گزارش مشرق؛ مقام‌های بریتانیا و آلمان نسبت به تشدید تنش‌ها در لبنان ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف درگیری‌ها و بازگشت طرف‌ها به آتش‌بس شدند.

وزیر مشاور بریتانیا در امور خاورمیانه اعلام کرد که اسرائیل باید از گسترش دامنه درگیری‌ها خودداری کند و در مقابل، حزب‌الله نیز حملات خود را متوقف کرده و در مسیر خلع سلاح گام بردارد.

این مقام انگلیسی همچنین هشدار داد که تشدید تنش‌ها در لبنان روندهای دیپلماتیک را تضعیف کرده و پیامدهای غیرقابل قبولی برای غیرنظامیان به همراه دارد.

در همین حال، یوهان وادفول وزیر امور خارجه آلمان نیز با ابراز «نگرانی عمیق» از پیشروی نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان، تأکید کرد هرگونه تشدید بیشتر درگیری‌ها، شرایط متشنج کنونی را وخیم‌تر خواهد کرد.

وی از تمامی طرف‌های درگیر خواست فوراً اقدامات نظامی را متوقف کرده و به توافق آتش‌بس در لبنان بازگردند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.