سنتکام: هیچ کشتی تجاری را در تنگه هرمز اسکورت نمی‌کنیم

فرارو سه شنبه 05 خرداد 1405 - 21:41
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصریح کرد: طرح «پروژه آزادی» از سر گرفته نشده و نیروهای آمریکایی در حال حاضر کشتی‌های تجاری را در تنگه هرمز اسکورت نمی‌کنند.

 فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد که هم اکنون نیروهای آمریکایی هیچ کشتی تجاری را درتنگه هرمز اسکورت نمی کنند.  

به گزارش ایرنا، سنتکام روز سه شنبه به وقت محلی افزود: گزارش‌های اخیر رسانه‌ای ادعا می‌کنند که نیروی دریایی آمریکا دوباره اسکورت یا همراهی کشتی‌های تجاری را هنگام عبور از تنگه هرمز آغاز کرده که این ادعا، نادرست است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصریح کرد: طرح «پروژه آزادی» از سر گرفته نشده و نیروهای آمریکایی در حال حاضر کشتی‌های تجاری را در تنگه هرمز اسکورت نمی‌کنند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که نیروهای نظامی این کشور تاکنون ۱۰۸ کشتی تجاری را در طول اجرای محاصره دریایی، تغییر مسیر داده‌اند.

این فرماندهی افزود: این محاصره از ۱۳ آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، در حالی که آمریکا و ایران در تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک جهت پایان دادن به جنگ هستند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.