هشدار معاون وزیر ارتباطات در خصوص خطرات امنیتی پس از اتصال اینترنت جهانی + عکس

پارسینه سه شنبه 05 خرداد 1405 - 21:01
معاون وزیر ارتباطات در واکنش به اتصال دوباره اینترنت از مردم خواست سیستم عامل، مرورگر، آنتی‌ویروس، اپلیکیشن‌های بانکی و ابزارهای امنیتی خود را بروزرسانی کنند.

به گزارش پارسینه به نقل از اطلاعات آنلاین، احسان چیت‌ساز، معاون وزیر ارتباطات در یک استوری اینستاگرمی نوشت: 

بعد از اتصال مجدد به اینترنت بین‌الملل لطفاً قبل از هر استفاده عادی، ابتدا سیستم عامل، مرورگر، آنتی‌ویروس، اپلیکیشن‌های بانکی و ابزارهای امنیتی خود را بروزرسانی کنید. در دوره‌های قطعی یا محدودیت طولانی‌مدت، سطح آسیب‌پذیری دستگاه‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اولین ساعات پس از بازگشت اینترنت مهم‌ترین زمان برای بازیابی بهداشت سایبری کاربران است؛ چون مهاجمان معمولاً از همین پنجره زمانی برای سوءاستفاده از دستگاه‌های آپدیت‌نشده استفاده می‌کنند.

357772

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.