تأکید قطر بر ضرورت دستیابی به توافق پایدار در منطقه

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 19:50
تهران- ایرنا- نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای سعودی خود بر ضرورت دستیابی به توافق پایدار و جلوگیری از ازسرگیری تنش‌ها تأکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود تلفنی گفت‌وگو و تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان بین تهران و واشنگتن را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه قطر در این تماس تلفنی بر ضرورت دستیابی به توافق پایداری که از ازسرگیری تنش‌ها جلوگیری کند، تأکید کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین در بیانیه دیگری از تماس تلفنی وزیر خارجه این کشور با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود و گفت‌وگوی آن‌ها درباره حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه برای کاهش تنش‌ها خبر داد.

امروز همچنین وزارت خارجه قطر از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با «بدر عبدالعاطی» همتای مصری خود درباره آخرین تحولات مذاکرات آمریکا و ایران و تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که وزیر خارجه این کشور بر ضرورت فراهم کردن زمینه حل‌وفصل ریشه‌های بحران به روش مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو تأکید کرد.

این رایزنی‌ها در حالی انجام شده است که کشورهای منطقه در پی اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران تشدید تنش در خاورمیانه هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.