وزیر خارجه پاکستان: دیپلماسی نشانه ضعف نیست

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 19:05
نیویورک – ایرنا- وزیر امور خارجه پاکستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر اینکه «دیپلماسی نشانه ضعف نیست»،  تاکید کرد که اسلام‌آباد برای جلوگیری از جنگ جدید در منطقه و از سرگیری صادرات انرژی تلاش کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان که برای شرکت در نشست شورای امنیت درباره پاسداری از اهداف و اصول منشور ملل متحد و تقویت نظام بین‌المللی مبتنی بر سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، گفت: اسلام‌آباد نقش اساسی در حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها ایفا می‌کند و راه‌حل مسالمت‌آمیز نشانه ضعف نیست.
وزیر امور خارجه پاکستان، منشور ملل متحد را «بنیان اخلاقی نظم بین‌المللی» توصیف کرد و گفت: اصول این منشور «مقدس» هستند و مبنای سیاست‌های پاکستان و چارچوب راهنمای مشارکت این کشور در صلح و امنیت بین‌المللی را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: پاکستان از جمله کشورهای پیشرو در مشارکت در عملیات‌های صلح سازمان ملل است و از استعمارزدایی، حق تعیین سرنوشت و پیشگیری از منازعات حمایت می‌کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.