روبیو: ما در تلاشیم تا با ایران به توافقی برای بازگشایی تنگه هرمز برسیم

فرارو جمعه 01 خرداد 1405 - 18:54
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما با چندین کشور در حال هماهنگی هستیم، اما پاکستان بازیگر اصلی در هماهنگی در مورد ایران است.

مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنانی گفت: ما در تلاشیم تا با ایران به توافقی برای بازگشایی تنگه هرمز و کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌شان برسیم، پیشرفت‌هایی در مورد ایران حاصل شده است، اما هنوز به پایان نزدیک نشده‌ایم

روبیو اظهار کرد: ما باید یک طرح اضطراری در صورت امتناع ایران از بازگشایی تنگه هرمز داشته باشیم.

او بیان کرد: ابتکار فرانسه و بریتانیا در مورد هرمز تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که به آتش‌بس دست یابیم.

وی افزود: هیچ درخواست مشخصی برای کمک ناتو در مورد تنگه هرمز وجود نداشته است.

روبیو گفت: ما با چندین کشور در حال هماهنگی هستیم، اما پاکستان بازیگر اصلی در هماهنگی در مورد ایران است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.