ماجرای خروج نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان چیست؟

خبرآنلاین پنج شنبه 04 تیر 1405 - 13:51

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از الجزیره، منابع صهیونیستی به نقل از یک مقام امنیتی این رژیم اعلام کرد: ارتش اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی نکرده و هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته است.

به گزارش مهر، روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از افسران اسرائیلی مستقر در یک موضع لبنانی نوشت: ما هیچ دستوری برای عقب‌نشینی از این موضع دریافت نکرده‌ایم.

این درحالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شد که نظامیان این رژیم از مناطق محدودی در جنوب لبنان به زودی عقب نشینی خواهند کرد.

این رسانه صهیونیستی از تداوم اشغالگری این رژیم بر بخش اعظم مناطق اشغالی جنوب لبنان خبر داد.

یک منبع نظامی لبنانی نیز به الجزیره گفت: ما هیچ گونه عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی لبنان را ثبت نکرده‌ایم. نیروهای اسرائیلی هنوز در تمام مناطقی که اخیراً اشغال کردند، مستقر هستند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده بود: اسرائیل از بخشی از منطقه حائل ایجاد شده در جنوب لبنان عقب‌نشینی کرده است. عقب‌نشینی اسرائیل نشانه‌ای از حسن نیت نسبت به دولت لبنان است. ارتش لبنان باید به منطقه‌ای که اسرائیل از آن عقب‌نشینی کرده، منتقل شود.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.