ونس مدعی ایجاد کانال ارتباطی مستقیم با ایران شد

خبرآنلاین پنج شنبه 04 تیر 1405 - 18:26
معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی ایجاد کانال ارتباط مستقیم با ایران در جریان مذاکرات سوئیس شد.

به گزارش خبرآنلاین، جی. دی. ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با یک رسانه انگلیسی مدعی شد که کشورش در جریان مذاکرات سوئیس، کانال ارتباطی مستقیمی با ایران برقرار کرده و تهران با یک سازوکار بازرسی سختگیرانه‌تر از آنچه در توافق هسته‌ای تصریح شده بود، موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آر تی، وی در ادامه ادعاهای خود گفت: یکی از چیزهایی که می‌خواستیم به آن دست یابیم، داشتن یک کانال ارتباطی با طرف ایرانی بود تا از شدت درگیری کاسته شود و ما این کار را انجام دادیم. آنها گفتند: بسیار خب، ما فردی از سپاه پاسداران ایران را به دوحه می‌فرستیم تا با فردی از فرماندهی مرکزی(سنتکام) ملاقات کند و به این ترتیب بسیاری از این اختلافات را حل خواهیم کرد!

ونس اضافه کرد که یادداشت تفاهم بین آمریکا و ایران شامل مفادی است که اساسا با توافق هسته‌ای قبلی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تفاوت دارد. واشنگتن معتقد است ایران به دنبال تغییر اساسی در روابط خود با آمریکا و جهان است!

وی گفت: مقامات ایرانی بسیار متفاوت از گذشته صحبت می‌کنند، اما هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات به توافق نهایی منجر خواهد شد یا خیر. کشورهای عربی منطقه در حال حاضر مذاکرات بی‌سابقه‌ای با ایرانی ها از جمله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند.

ونس اضافه کرد: اماراتی‌ها که بیشترین حمایت ها را در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از اسرائیل به عمل می آورند در حال انجام گفت‌وگوهای بی سابقه ای با ایرانی‌ها از جمله با سپاه پاسداران در مورد انواع مختلف از مشوق‌های اقتصادی هستند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.