محبان: یک کوهنورد در ارتفاعات سملقان جان باخت و برادرش نجات یافت

خبرگزاری مهر پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 16:58
سملقان- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: در حادثه کوهستان یامان‌داغی سملقان، یک کوهنورد بر اثر ایست قلبی جان باخت و برادرش با عملیات امدادگران نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی، ابوالفضل محبان اظهار کرد: صبح پنجشنبه، گزارشی مبنی بر وقوع حادثه برای گروهی از کوهنوردان در ارتفاعات یامان‌داغی شهرستان سملقان به مرکز پاسخگویی اضطراری ۱۱۲ هلال‌احمر اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: بنابر گزارش اولیه، یکی از اعضای گروه به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داده و برادر وی نیز بر اثر شوک ناشی از حادثه دچار حمله قلبی شده بود.

محبان افزود: بلافاصله تیم‌های واکنش سریع کوهستان هلال‌احمر شهرستان سملقان به محل اعزام شدند و اقدامات اولیه امدادی برای فرد مصدوم انجام شد.

وی تصریح کرد: امدادگران پس از تثبیت وضعیت مصدوم، با استفاده از بسکت و برپایی کارگاه‌های فنی، عملیات انتقال فرد مصدوم و پیکر فرد جان‌باخته را از ارتفاعات به پایین کوه انجام دادند.

محبان بیان کرد: این عملیات به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه و شرایط کوهستانی، بیش از ۷ ساعت ادامه داشت و با تلاش نیروهای امدادی به پایان رسید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.