قطعنامه ضدایرانی آمریکا، محکوم به شکست است

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:19
معاون وزیر امور خارجه در واکنش به پیش نویس قطعنامه ضدایرانی آمریکا گفت: هر متنی که بخواهد وضع تنگه هرمز را بدون اشاره به تجاوز، محاصره، تهدید به زور و حقوق مشروع ایران صورت‌بندی کند، از ابتدا ناقص، جانبدارانه، سیاسی و محکوم به شکست خواهد بود.

غریب آبادی: قطعنامه ضدایرانی آمریکا، محکوم به شکست است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کاظم غریب آبادی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: پیشنهاد دهندگان و طراحان پیش نویس می‌خواهند پیامد‌های یک تجاوز نظامی و محاصره غیرقانونی را به پرونده‌ای علیه کشوری که هدف تهدید، فشار و حمله قرار گرفته است، تبدیل کنند.

غریب آبادی افزود:‏ «آزادی کشتیرانی» یک اصل حقوقی محترم است؛ اما نمی‌توان آن را گزینشی، سیاسی و جدا از منشور ملل متحد تفسیر کرد. هیچ ابتکاری درباره امنیت دریایی در این منطقه نمی‌تواند هم‌زمان از توسل به زور، محاصره دریایی، تهدید مستمر و نقش مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در تولید بحران چشم‌پوشی کند و مدعی بی‌طرفی یا اعتبار حقوقی باشد.

‏معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: مسئله اصلی، عبور کشتی‌ها در خلأ نیست؛ مسئله این است که برخی دولت‌ها می‌کوشند آثار اقدامات غیرقانونی خود را به زبان «نظم بین‌المللی» بازنویسی کنند. چنین رویکردی نه به کاهش تنش کمک می‌کند، نه به امنیت دریایی، و نه به اعتبار سازوکار‌های چندجانبه.

‏غریب آبادی تاکید کرد: هر متنی که بخواهد وضعیت تنگه هرمز را بدون اشاره به تجاوز، محاصره، تهدید به زور و حقوق مشروع ایران در دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود صورت‌بندی کند، از ابتدا ناقص، جانبدارانه، سیاسی و محکوم به شکست خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.