مدیرعامل آرامکو: بازگشت تعادل به بازار نفت تا سال ۲۰۲۷ طول خواهد کشید

الف سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 02:40
«امین ناصر» مدیرعامل شرکت آرامکو سعودی گفت که اگر اختلال در تنگه هرمز تا بعد از اواسط ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۲۷ طول خواهد کشید که بازار نفت به حالت عادی بازگردد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی، ناصر دوشنبه در نشستی با سرمایه‌گذاران اظهار کرد: اگر تنگه هرمز امروز باز شود، چند ماه زمان خواهد برد که بازار به تعادل برسد. اگر بازگشایی تنگه چند هفته دیگر به تاخیر بیانجامد عادی شدن بازار تا سال ۲۰۲۷ طول خواهد کشید.

مدیرعامل آرامکو افزود، بزرگترین چالش پیش روی بازار اختلال در فعالیت ناوگان جهانی نفتکش‌هاست و در حال حاضر، بیش از ۶۰۰ کشتی که بخش زیادی از آنها تانکرهای نفت و محصولات نفتی هستند، در خلیج فارس گیر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۴۰ کشتی نیز در خارج از تنگه هرمز معطل شده‌اند، گفت که شاید برخی از آنها مجبور شوند به مناطق دیگری بروند تا چرخه تامین را تعدیل کنند.

ناصر خاطرنشان کرد: حتی در خوشبینانه‌ترین سناریو، چرخه‌های تامین کالا و انرژی به چند ماه زمان نیاز دارند تا به وضعیت پیش از جنگ بازگردند.

مدیرعامل آرامکو در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد، اگر تنگه هرمز مسدود بماند بازار نفت هر هفته ۱۰۰ میلیون بشکه از عرضه نفت را از دست می‌دهد.

وی همچنین گفت که بازار نفت به دلیل مسدود شدن تنگه هرمز تاکنون بیش از یک میلیارد بشکه نفت از دست داده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.