درخواست سازمان ملل در خصوص پایبندی کامل به آتش‌بس میان ایران و آمریکا

پارسینه جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 22:17
معاون سخنگوی سازمان ملل در پی تشدید تنش از سوی آمریکا در تنگه هرمز گفت: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، خبرنگار ایرنا از «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی سوال کرد: رئیس جمهور ایالات متحده در نامه به کنگره اعلام کرده که جنگ با ایران پایان یافته است، اما همزمان همچنین حملات بامداد جمعه به بنادر قشم و بندرعباس در ایران را تایید کرده است. آیا این حملات نقض آتش بس محسوب می‌شود؟ موضع دبیرکل درباره این حملات چیست؟

معاون سخنگوی سازمان ملل در پاسخ گفت: آنچه ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم این است که به طور کامل به آتش‌بس پایبند باشند و از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به تشدید مجدد تنش شود، خودداری کنند.

فرحان حق با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل نگران تنش در تنگه هرمز است، گفت: او (گوترش) می خواهد طرفین از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به تشدید مجدد تنش یا تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک جاری شود، خودداری کنند.

خبرنگار ایرنا از معاون سخنگوی سازمان ملل پرسید: آیا این حمله نقض آتش‌بس محسوب می‌شود؟ فرحان حق پاسخ داد: آتش‌بس توافقی بین طرفین است. اگر طرفین به رعایت آتش‌بس ادامه دهند، ما از آن استقبال می‌کنیم.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.