روس‌اتم: وضعیت پیرامون نیروگاه بوشهر آرام است/ در ۲۰۲۷ تجهیزات راکتور واحد ۲ ارسال می‌شود  

الف جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 20:20
مدیرعامل شرکت دولتی روس‌اتم در سخنانی با اشاره به اینکه هیچ حمله‌ای به تاسیسات اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر انجام نگرفته است، از قصد این شرکت برای بازگرداندن کامل نیروهای خود به این نیروگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، الکسی لیخاچف روز جمعه در اظهاراتی بیان کرد: وضعیت در محل نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران در مجموع آرام است. هیچ حمله‌ای به تاسیسات اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر مشاهده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «واحد یکم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد» عنوان کرد: روس‌اتم آماده است در صورت نبود خطر ازسرگیری درگیری نظامی، کارکنان خود را به‌سرعت و به‌طور کامل به ایران بازگرداند.

مدیرعامل روس‌اتم گقت که شرکت‌های وابسته به این سازمان طبق برنامه همچنان به ساخت تجهیزات برای واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر ادامه می‌دهند.

لیخاچف همچنین تاکید کرد که روس‌اتم در سال ۲۰۲۷ قصد دارد ارسال تجهیزات راکتور برای واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای بوشهر به ایران را آغاز کند.

وی‌ گفت: محل ساخت و ساز واحدهای جدید نیروگاه بوشهر در حال بازگشت به حالت عادی است و تقریبا ۲۲۰۰ نفر از کارکنان محلی به آن بازگشته‌اند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.