هدف قرار گرفتن ۲ کشتی حامل نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز

فرارو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:54
شبکه ان بی سی از هدف قرار گرفتن دو کشتی حامل نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز خبر داد.

شبکه ان بی سی به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد، ۲ کشتی که حامل نظامیان آمریکایی بود حین تلاش برای عبور از تنگه هرمز هدف حملات ایران قرار گرفتند.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد، تنگه هرمز در حال حاضر خطرناک ترین نقطه جهان است.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا در کمتر از ۴۸ ساعت از آغاز طرح ادعایی خود درباره تنگه هرمز آن را به حالت تعلیق درآورد.

ترامپ قصد داشت کشتی های مستقر در تنگه هرمز را بدون هماهنگی با ایران از این منطقه عبور دهد که با پاسخ قاطع کشورمان رو به رو شد.

وی اعلام کرد: طرح موسوم به «پروژه آزادی» که با هدف تسهیل عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز مطرح شده بود، به‌طور موقت متوقف شده است.

ترامپ اعلام کرد: این تصمیم در پی درخواست برخی کشورها از جمله پاکستان و هم‌زمان با ادامه روند مذاکرات با ایران اتخاذ شده است.

وی مدعی شد که این توقف با هدف فراهم کردن فرصت برای پیشرفت در مسیر دستیابی به یک توافق نهایی صورت گرفته و در عین حال، «محاصره» همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از آنچه «پیشرفت در مذاکرات» خواند؛ سخن گفت، اما جزئیات بیشتری درباره زمان‌بندی یا چارچوب این توافق احتمالی ارائه نکرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.