آمریکا نفتکش‌های توقیف شده ایران را به «دیگو گارسیا» برد

عصر ایران چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
دو نفتکش منتسب به ایران که در محاصره دریایی آمریکا مصادره شده اند، به سمت پایگاه نظامی دیگو گارسیا متعلق به ایالات متحده حرکت کرده‌اند. پیش‌تر پایگاه‌های رصد ناوبری نفتکش‌ها حرکت این دو شناور به سمت اقیانوس هند را تایید کرده بود.

آمریکا دو نفتکش ایرانی توقیف شده را به پایگاه نظامی دیگو گارسیا در اقیانوس هند، منتقل کرد.ص3

به گزارش عصر ایران، فارس در خبری نوشت که بر اساس شنیده‌ها دو نفتکش منتسب به ایران که در محاصره دریایی آمریکا مصادره شده اند، به سمت پایگاه نظامی دیگو گارسیا متعلق به ایالات متحده حرکت کرده‌اند.

پیش‌تر پایگاه‌های رصد ناوبری نفتکش‌ها حرکت این دو شناور به سمت اقیانوس هند را تایید کرده بود.

 گفتنی سامانه مخابره اطلاعات برخط این دو نفتکش نیز خاموش شده است.

انتقال این کشتی‌ها به سمت یک جزیره نظامی دور دست در اقیانوس هند نشان می‌دهد، عمان، امارات و پاکستان به آمریکا اجازه پهلوگیری این نفتکش‌ها در بنادر خود را نداده‌اند.

این دو نفتکش هفته گذشته و در جریان محاصره دریایی ایران در دریای عرب توسط آمریکا توقیف شدند. 

کارشناسان این اقدام را مصداق بارز دزدی دریایی می‌دانند که طبق همه قوانین بین‌المللی عملی غیرقانونی است و نهادهای بین‌المللی باید آن را محکوم و مقابله کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.