وزیر آموزش و پرورش: امتحانات نهایی حداقل ۱۵ روز بعد از عادی شدن شرایط برگزار می‌شود

دیجیاتو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:02
به گفته کاظمی حتی ممکن است یک ماه به دانش‌آموزان برای برگزاری امتحانات نهایی فرصت بدهند که با خیال راحت شرکت کنند. The post وزیر آموزش و پرورش: امتحانات نهایی حداقل ۱۵ روز بعد از عادی شدن شرایط برگزار می‌شود appeared first on دیجیاتو.

برگزاری امتحانات نهایی و کنکور در شرایط فعلی کشور به کلاف سردرگمی تبدیل شده که هر مقام مسئولی به جای ساده سازی، آن را بیش از قبل پیچیده می‌کند. مثلا وزیر آموزش و پرورش، امروز اعلام کرد امتحانات نهایی حداقل ۱۵ روز بعد از عادی شدن شرایط برگزار می‌شود، اما امکان تمدید فاصله ۳۰ روزه هم وجود دارد. او سناریویی هم برای ادامه شرایط جنگی تا اواسط مرداد مطرح کرد که می‌تواند شرایط را برای دانش‌آموزان سخت کند.

علیرضا کاظمی، در مراسم «زنگ سپاس معلم» که به‌ مناسبت روز معلم برگزار شد، اعلام کرد امتحانات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم، به‌دلیل تأثیر ۶۰ درصدی در کنکور، حداقل ۱۵ روز پس از عادی شدن شرایط کشور برگزار خواهد شد.

او در عین حال افزود در صورتی که شرایط جنگی تا دهم مرداد ادامه پیدا کند، به‌منظور تعیین تکلیف وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، آزمون‌های داخلی برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود تا امکان فارغ‌التحصیلی فراهم شود:

اگر تا ۱۰ مرداد شرایط جنگی ادامه داشته باشد، در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کردیم برای تمام دانش‌اموزان پایه یازدهم و دوازدهم آزمون داخلی برگزار شود تا فارغ التحصیل شوند چون همه این‌ها در دانشگاه شرکت نمی‌کنند. بسیاری از آنها می‌خواهند براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند چون در حال حاضر 85 درصد ثبت‌نام دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی است نه کنکور.

با این حال، کاظمی تأکید کرد داوطلبان کنکور حتماً باید در امتحانات نهایی شرکت کنند، چرا که سوابق تحصیلی در نتیجه این آزمون تأثیر قطعی دارد. این دو گفته او، دانش‌آموزان را با سوال بی پاسخی روبه رو می‌کند. آیا دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کنکور را دارند، ممکن است با وضعیتی مواجه شوند که ابتدا در آزمون‌های داخلی برای پایان دوره تحصیلی شرکت کنند و سپس در زمان دیگری، در امتحانات نهایی نیز حضور یابند؟ موضوعی که می‌تواند بار مضاعفی بر داوطلبان تحمیل کند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد:

«ملاحظه دانش آموزان را خواهیم کرد و به آن‌ها فرصت بیشتری داده می‌شود تا مطالعه کنند و امتحانات نهایی برگزار شود. دو هفته، سه هفته و حتی شاید یک ماه به دانش‌آموزان فرصت می‌دهیم تا خوب عقب‌افتادگی‌هایی که داشتند را جبران کنند و بعد با خیال راحت در امتحانات نهایی شرکت کنند.»

به گفته کاظمی، سازمان سنجش اعلام کرده کنکور را حداقل 15 یا 20 روز بعد از امتحانات نهایی برگزار می‌کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.