چین: آتش‌بس با ایران باید به طور کامل حفظ شود

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:50
نماینده چین نسبت به اظهارات اخیر درباره احتمال پایان آتش‌بس ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما بسیار نگران صحبت‌هایی هستیم که درباره موقتی بودن آتش‌بس و ضرورت آغاز حملات مطرح می‌شود.»

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد روز جمعه در سخنانی با اشاره به اینکه ریشه بی‌ثباتی‌های کنونی «حملات نامشروع» آمریکا و اسرائیل به تهران است، خواستار حفظ کامل آتش‌بس حاصل شده در ایران شد.

به گزارش ایسنا، «فو کونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل روز جمعه در یک نشست خبری عنوان کرد که دیدگاه چین بازگشایی هرچه سریع‌تر تنگه هرمز است.

وی در ادامه، ریشه بی‌ثباتی کنونی از جمله در رابطه با بسته شدن تنگه هرمز را «جنگ نامشروع» آمریکا و اسرائیل علیه ایران دانست.

نماینده چین نسبت به اظهارات اخیر درباره احتمال پایان آتش‌بس ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما بسیار نگران صحبت‌هایی هستیم که درباره موقتی بودن آتش‌بس و ضرورت آغاز حملات مطرح می‌شود.»

وی در ادامه تاکید کرد که آتش‌بس باید به‌طور کامل حفظ شود و جامعه جهانی باید در برابر ازسرگیری درگیری‌ها موضع‌گیری کند.

فو کونگ در پایان گفت چین همواره از صلح حمایت می‌کند، «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور به‌طور منظم با همه طرفین در تماس است و پکن از نقش میانجی‌گری پاکستان نیز به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.