جنگ ایران کشورهای آسیایی را به سمت استفاده از زغال سنگ کشاند

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:40
عواقب جنگ با ایران کشورهای آسیایی را مجبور کرده که به استفاده از زغال‌سنگ روی آوردند

مجله آمریکایی نشنال‌ اینترست در گزارشی آورده است: برخی کشورهای آسیایی برای تأمین انرژی دوباره به زغال‌سنگ روی آورده‌اند. در واقع، اختلال در ارسال نفت و گاز طبیعی از طریق تنگه هرمز، دولت‌های آسیایی را وادار کرده تا ظرفیت زغال‌سنگ را به‌عنوان یک «بیمه راهبردی» حفظ کنند.

از دید بسیاری از کشورهای آسیایی، به‌ویژه واردکنندگان وابسته، این بحران نه فقط یک شوک قیمتی بلکه بحرانی برای امنیت تأمین انرژی است. به همین دلیل، نیروگاه‌های زغال‌سنگ دوباره به‌عنوان منبعی قابل اتکا مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.