پیش شرط توقف فشار‌ها در هرمز، برتری میدانی ایران

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 14:27
جمعی از کارشناسان پاکستانی پیش شرط توقف فشار‌ها و محدودیت‌های مرتبط با تنگه هرمز برای مذاکرات را نشانه برتری میدانی ایران توصیف کردند.

پیش شرط توقف فشار‌ها در هرمز، برتری میدانی ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «منیر اکرم» نماینده پیشین پاکستان در سازمان ملل در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد که در شرایط فعلی، احتمال برقراری آتش بس بیش از دستیابی به یک توافق نهایی میان ایران و آمریکا است.

وی تاکید کرد: شرایط موجود بیانگر آن است که بدون در نظر گرفتن مطالبات و ملاحظات ایران، پیشبرد مذاکرات امکان پذیر نخواهد بود و تحولات اخیر، موازنه را به گونه‌ای تغییر داده که طرف مقابل ناگزیر به بازنگری در رویکرد خود شده است.

در ادامه «آصف درانی»، سفیر پیشین پاکستان در ایران و «زاهد محمود»، تحلیلگر دفاعی این کشور نیز با اشاره به مواضع دونالد ترامپ خاطرنشان کردند: تناقض‌گویی‌ها و رفتار‌های متغیر واشنگتن، به پیچیده‌تر شدن مسیر دیپلماسی انجامیده است.

این کارشناسان با تاکید بر نقش تعیین کننده تحولات میدانی افزودند: ایران با اتکا به توانمندی‌های خود، عملاً شرایط را به گونه‌ای رقم زده که هرگونه پیشرفت در مذاکرات، منوط به کاهش فشار‌ها و پذیرش واقعیت‌های جدید از سوی آمریکا است.

به گفته آنان، در شرایط کنونی، ابتکار عمل در بسیاری از حوزه‌ها در اختیار ایران قرار گرفته و همین موضوع باعث شده مسیر مذاکرات، بیش از هر زمان دیگری به تحولات میدانی و تصمیمات طرف مقابل وابسته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.