اسرائیل با برپایی جنگ به دنبال اشغال سرزمین‌های بیشتر است

صدا و سیما شنبه 29 فروردین 1405 - 17:47
هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اسرائیل از طریق راه اندازی جنگ در منطقه غرب آسیا و بهره برداری از آن، به دنبال بهانه‌ای برای اشغال سرزمین‌های بیشتر در منطقه است.

اسرائیل با برپایی جنگ به دنبال اشغال سرزمین های بیشتر است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روزنامه القدس العربی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت: اسرائیل از طریق راه اندازی جنگ در منطقه غرب آسیا و بهره برداری از آن، به دنبال بهانه‌ای برای اشغال سرزمین‌های بیشتر در منطقه است.

هاکان فیدان در جریان برگزاری همایشی دیپلماتیک در شهر آنتالیا در جنوب ترکیه تاکید کرد: اسرائیل به دنبال تأمین امنیت خود نیست، بلکه صرفا می‌خواهد سرزمین‌های بیشتری را تصرف کند و تحت کنترل خود درآورد. اسرائیل از امنیت به عنوان بهانه و ابزاری برای اشغال سرزمین‌های بیشتر در منطقه استفاده می‌کند.

وزیر امور خارجه ترکیه در این همایش تصریح کرد که اسرائیل، علاوه بر اشغال سرزمین‌های فلسطین در مناطق نوار غزه، کرانه باختری رود اردن و شرق قدس اشغالی)، اکنون به دنبال گسترش دامنه نفوذ و کنترل خود بر اراضی لبنان و سوریه است.

فیدان در ادامه خاطر نشان کرد: این اشغالگری و توسعه طلبی مداوم اسرائیل (در منطقه) باید متوقف شود.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: اسرائیل با بیان و نشان دادن اینکه صرفا در پی حفظ امنیت خود است، توهمی در ذهن جهانیان ایجاد کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.