واشنگتن: اسرائیل و لبنان برای آغاز مذاکرات مستقیم توافق کردند

الف چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 18:50
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که رژیم صهیونیستی و لبنان پس از مذاکرات در واشنگتن، توافق کرده‌اند که «مذاکرات مستقیم» را در زمان و مکان مورد توافق طرفین آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، «تامی پیگوت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه طرف‌ها توافق کردند که مذاکرات مستقیم را در زمان و مکان مورد توافق طرفین آغاز کنند.»

طبق گزارش تلویزیون خبری «سی‌ان‌ان»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ایالات متحده تایید کرد که هرگونه توافقی برای توقف خصومت‌ها باید بین طرفین و با میانجیگری ایالات متحده حاصل شود و نه از طریق هیچ مسیر جداگانه‌ای.»

او گفت واشنگتن ابراز امیدواری کرده که مذاکرات فعلی بتواند از محدوده توافق ۲۰۲۴ فراتر رفته و به یک توافق صلح جامع منجر شود.

هیات لبنانی شامگاه سه‌شنبه در مذاکره با رژیم صهیونیستی بر ضرورت اجرای کامل اعلامیه توقف درگیری‌ها که در نوامبر ۲۰۲۴ صادر شده، تاکید کرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.