
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگی دایم ایران در وین در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: این ادعا که «ایران سلاح هستهای نخواهد داشت... آنها هنوز آن را میخواهند» یک دروغ بزرگ است.
در این متن آمده است: تکنیک تبلیغاتی نازیها مبنی بر «دروغ بزرگ» - یک دروغ را آنقدر تکرار کنید تا به حقیقت تبدیل شود - در عصر مدرن کارساز نیست.
«تأکید مجدد ایران» مبنی بر اینکه «تحت هیچ شرایطی به دنبال، توسعه یا دستیابی به سلاح هستهای نخواهد بود» مورد استقبال شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت و به طور مداوم توسط آژانس بینالمللی انرژی اتمی تأیید شد.
پس از انجام قویترین راستیآزمایی در تاریخ خود، آژانس بینالمللی انرژی اتمی اذعان کرد که ایران هیچ برنامه تسلیحات هستهای ندارد. هیچ مدرکی مبنی بر انحراف مواد هستهای از سوی ایران در گزارشهای آژانس وجود ندارد. برعکس، گزارشهای زیادی وجود دارد که نشان میدهد تمام مواد هستهای مورد بررسی قرار گرفتهاند.
ادعای رئیس جمهور ایالات متحده حتی با ارزیابی جامعه اطلاعاتی از کشور خودش نیز در تضاد است.
این «دروغ بزرگ» که ایران تنها چند هفته با توسعه سلاحهای هستهای فاصله دارد، با وجود اینکه از سوی نتانیاهوی دروغگو نزدیک به ۱۷۹۰ هفته (بیش از ۳۴ سال) تکرار شده است، این واقعیت را تغییر نداده است که اساساً ایران هرگز سلاح هستهای را انتخاب نکرده، بلکه بر حقوق مسلم خود برای استفاده صلحآمیز از انرژی هستهای اصرار داشته است.