انتقاد استارمر از اقدامات جنگ‌افروزانه ترامپ و تبعات آن در حوزه انرژی

خبرگزاری مهر جمعه 21 فروردین 1405 - 15:33
نخست وزیر انگلیس، اقدامات جنگ افروزانه رئیس‌جمهوری آمریکا را مسئول گرانی انرژی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کِر استارمر»، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه «آی‌تی‌وی نیوز»، با لحنی حاکی از نارضایتی از تبعات اقتصادی اقدامات و سیاست‌های متجاوزانه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که از تأثیر مخرب مداخله‌جویی‌ها بر اقتصاد کشورش «خسته و کلافه» شده است.

استارمر که به نظر می‌رسد تحت فشار افکار عمومی داخلی قرار دارد، گفت: «من از اینکه خانواده‌ها و کسب‌وکارها در سراسر کشور شاهد بالا و پایین شدن مداوم قبض‌های انرژی خود به دلیل اقدامات پوتین یا ترامپ در جهان هستند، واقعاً خسته شده‌ام.»

این موضع‌گیری استارمر به شکل ضمنی اذعان به شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا و تهدیدهای مکرر واشنگتن در منطقه راهبردی غرب آسیا، از جمله تنگه هرمز، دارد که عواقب آن اقصی نقاط دنیا چه کشورهای توسعه‌نیافته و درحال توسعه و چه کشورهای توسعه یافته را در برگرفته است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود اشاره کرد که بر سر حملات رژیم صهیونیستی به لبنان با رئیس جمهور آمریکا اختلاف نظر داشته و این حملات را در جریان آتش‌بس «اشتباه» خواند و بر توقف آنها تاکید کرد و گفت، این حملات «نباید اتفاق می‌افتاد».

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.