ایران قادر است هرمز را ببندد اما آمریکا راهی برای بازگشایی آن ندارد

همشهری آنلاین جمعه 21 فروردین 1405 - 08:57
یک عضو ارشد اندیشکده کارنگی با اشاره به تحولات اخیر در خلیج فارس اعلام کرد ایران نشان داده که در صورت تمایل قادر است تنگه هرمز را ببندد و در مقابل، آمریکا گزینه نظامی مؤثری برای بازگشایی این آبراه ندارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «استفان ورتهایم» عضو ارشد اندیشکده کارنگی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به تحولات اخیر در تنگه هرمز نوشت: «ایران نشان داده است که می‌تواند تنگه هرمز را هر زمان که بخواهد ببندد.»

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه افزود: «در مقابل، ایالات متحده نیز نشان داده است که گزینه نظامی مناسبی برای مجبور کردن ایران به بازگشایی تنگه در اختیار ندارد.»

تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های انرژی در جهان به شمار می‌رود و بخش قابل توجهی از صادرات نفت و گاز جهان از این مسیر عبور می‌کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.