حزب‌الله در پاسخ به نقض آتش‌بس، المناره را هدف قرار داد

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 11:58
حزب‌الله لبنان پس از گذشت ۹ ساعت از نقض آتش‌بس از سوی اسرائیل و حملات به ضاحیه جنوبی بیروت، شهرک «المناره» در اسرائیل را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

 مقاومت اسلامی لبنان -حزب‌الله- بامداد امروز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاسخ به نقض آتش‌بس ادامه خواهد داشت، آن هم تا زمانی که آمریکا و اسرائیل، حملات به کشور و ملت لبنان را متوقف کند.

حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرد که این حملات در چارچوب دفاع از کشور و ملت لبنان و در پاسخ به نقض توافق آتش‌بس از سوی اسرائیل و در حالی که مقاومت به آن پایبند بود، انجام شد.

عصر چهارشنبه نیز دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای، ضمن محکومیت کشتار غیرنظامیان  لبنانی توسط اسرائیل با ده‌ها حمله هوایی به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی و بیروت، صیدا، منطقه بقاع و جنوب لبنان که موجب شهادت صدها زن، کودک و سالخورده شد، این حملات در سطح جنایات جنگی و کشتار جمعی دانست و اعلام کرد: حمله به مناطق مسکونی پرجمعیت، بازارها و محل کسب در ساعت اوج شلوغی تنها تلاشی مذبوحانه برای انتقام گرفتن از غیرنظامیان بعد از ناکامی در تلاش‌ها برای تسلیم کردن این ملت و نشانه آشکار ناامیدی دشمن از رسیدن به اهداف خود در جبهه‌های مختلف و شکستش در تغییر معادلاتی است که ایستادگی ۲ ملت ایران و لبنان به آن تحمیل کردند.

حملات به لبنان پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر پاکستان از توافق ایران و آمریکا برای برقراری یک آتش‌بس موقت به مدت دو هفته در تمامی مناطق از جمله لبنان خبر داده بود اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ادعا کردند که این آتش‌بس شامل لبنان نیست.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.