عبور اولین نفتکش مالزیایی از تنگه هرمز

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 07:52
وزارت امور خارجه مالزی اعلام کرد یکی از هفت کشتی تجاری متعلق به این کشور که پیش‌تر به دلیل تحولات منطقه‌ای در تنگه هرمز متوقف شده بود، موفق به دریافت اجازه عبور امن شد.

  عبور اولین نفتکش مالزیایی از تنگه هرمز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر آورده که این موفقیت پس از مذاکرات دیپلماتیک سطح بالا حاصل شد که شامل گفت‌و‌گو‌های سازنده تلفنی در تاریخ میان انور ابراهیم نخست وزیر مالزی و مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران و همچنین گفت‌و‌گو میان وزرای امور خارجه دو کشور انجام شد.

مالزی همچنین بار دیگر بر پایبندی خود به اصل آزادی ناوبری و ایمنی و امنیت مسیر‌های دریایی مطابق با قوانین بین‌المللی تأکید کرده و اهمیت ادامه گفت‌و‌گو و تعامل دیپلماتیک برای مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای و حفظ صلح و ثبات را مورد تاکید قرار داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.