حملات هوایی به لبنان و حشد شعبی عراق؛ موضع گیری روسها درباره جنگ

خبرگزاری مهر دوشنبه 17 فروردین 1405 - 14:23
حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و مواضع حشد شعبی عراق و موضع گیری جدید روسها در قبال جنگ، از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات منطقه است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: مقاومت اسلامی از هدف قرار دادن تجمع خودروها و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه ابل‌القَمح با حمله موشکی خبر داد.

خبرنگار المیادین از شلیک چند موشک از لبنان و به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های اصبع الجلیل خبر داد.

مقاومت اسلامی تجمع خودروها و نیروهای ارتش اسرائیل را در مرز لبنان و فلسطین هدف قرار داد.

منابع صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونه، المطله و اصبع الجلیل و اطراف آن خبر دادند.

حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان

همزمان المیادین از حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جاده الرشیدیه در شهرستان صور خبر داد.

جنگنده های اسرائیلی شهرک نبطیه الفوقا در جنوب لبنان را بمباران کردند. همچنین شهرک انصاریه در صیدا در جنوب لبنان نیز هدف قرار گرفت.

حملات دشمن اسرائیلی آمریکایی به حشد شعبی عراق

نیروهای حشد العشبی عراق اعلام کردند که دو مرکز وابسته به این نیروها در شهرهای نینوا و صلاح‌الدین امروز دوشنبه هدف تجاوز هوایی هواپیماهای آمریکایی صهیونیستی قرار گرفت.

هیئت حشد الشعبی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تجاوز اول علیه مقر اطلاعات تیپ (۲۵) در فرماندهی عملیات نینوا در منطقه الحضر صورت گرفت.

حمله دوم نیز گردان چهارم وابسته به تیپ (۵۲) در فرماندهی عملیات شمال و شرق دجله را هدف قرار داد. این حمله با ۴ موشک باران هوایی علیه مواضع حشد الشعبی در فرودگاه الحلیوه در شهرستان طوز خورماتو وابسته به شهر صلاح‌الدین انجام شد.

این بیانیه اشاره کرد که این تجاوز هوایی هیچ تلفات انسانی در پی نداشته است.

موضع گیری جدید روسها درباره تحولات خاورمیانه

کرملین اعلام کرد: تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است و سراسر منطقه در وضعیت آشفتگی قرار دارد. اکنون همه ما پیامدهای تنش در منطقه، از جمله بر اقتصاد جهانی، را شاهدیم.

همچنین کرملین بیان کرد که از اظهارات ترامپ درباره تنگه هرمز مطلع شده و ترجیح می‌دهد درباره آن اظهارنظر نکند.

کرملین اعلام کرد: پیش از آغاز درگیری‌ها در منطقه هشدار داده بودیم که این پیامدها اجتناب‌ناپذیر است. پیامدهای تجاوز به ایران از جمله بر اقتصاد جهانی بسیار جدی است و دامنه درگیری ها گسترش یافته است.

دیدگاه تحلیلگر یمنی

بن درور یمینی تحلیلگر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت اذعان کرد، دوره پیروزی ها گذشته است. سیاستمداران باید واقعیت ها را بپذیرند و دیگر شعارهای توخالی نداده و از اصطلاحاتی خیال پردازانه مانند پیروزی مطلق دم نزنند.

وی در ادامه افزود، مطرح کردن ادعای شکست حزب الله و ایران ممکن است به یک شوک ناامید کننده برای صهیونیست ها تبدیل شود چرا که نمی توان به یک پیروزی قاطع در برابر ایران دست یافت همان طور که نمی توان حزب الله را خلع سلاح کرد.

یمینی اضافه کرد، حرف های زیاد، پیروزی نمی سازد. بمباران، کشتار و تخریب را نمی توان پیروزی واقعی نامید. در غزه نیز بعد از ۲ سال پیروزی واقعی محقق نشد و حماس همچنان ایستاده است.

حمله آمریکایی - صهیونیستی به مراکز حشد الشعبی در عراق

نیروهای حشد الشعبی عراق اعلام کرد که مواضع آن در نینوا و صلاح‌ الدین هدف حملات آمریکایی-صهیونیستی قرار گرفته است.

نیروهای حشد العشبی عراق اعلام کردند که دو مرکز وابسته به این نیروها در شهرهای نینوا و صلاح‌الدین امروز دوشنبه هدف تجاوز هوایی هواپیماهای آمریکایی صهیونیستی قرار گرفت.

هیئت حشد الشعبی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تجاوز اول علیه مقر اطلاعات تیپ (۲۵) در فرماندهی عملیات نینوا در منطقه الحضر صورت گرفت.

حمله دوم نیز گردان چهارم وابسته به تیپ (۵۲) در فرماندهی عملیات شمال و شرق دجله را هدف قرار داد. این حمله با ۴ موشک باران هوایی علیه مواضع حشد الشعبی در فرودگاه الحلیوه در شهرستان طوز خورماتو وابسته به شهر صلاح‌الدین انجام شد.

این بیانیه اشاره کرد که این تجاوز هوایی هیچ تلفات انسانی در پی نداشته است.

پنجشنبه گذشته نیز حملاتی علیه گردان چهارم وابسته به تیپ (۱۴) و تیپ (۳۰) در نینوا صورت گرفت. مقاومت عراق عملیات خود را در چارچوب پاسخ به تجاوز مستمر آمریکایی-صهیونیستی به کشورش از زمان تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران آغاز کرد.

از سوی دیگر احمد الحمیداوی دبیرکل گردان‌های حزب‌الله در عراق با صدور هشداری شدید گفت: دشمنان بدانند که اگر بخواهند تنگه هرمز را به زور باز کنند، سکوهای نفت یا گاز را نخواهند یافت. وی تأکید کرد که معادله امروز روشن است: یا امنیت برای همه یا ناامنی برای همه.

همزمان با این مواضع، گردان های «اولیاء الدم» نیز تصاویری از عملیات هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را منتشر کرد و بر ادامه عملیات مقاومت اسلامی در پاسخ به این تجاوزات تأکید نمود.

روایت روزنامه صهیونیستی از ابعاد شکست ترامپ در برابر ایران

یک روزنامه صهیونیستی ضمن تشریح ابعاد شکست دونالد ترامپ در جنگ با ایران نوشت که ضعف آشکار ارتش آمریکا در این جنگ می‌تواند کشورهایی مانند روسیه و چین را به تقابل با آمریکا تشویق کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، اعلام کرد که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد آمریکا در جنگ علیه ایران، سرنگونی هواپیماهای جنگی آمریکایی توسط ایران را یک اتفاق بد دانستند.

این روزنامه عبری زبان افزود که وضعیت زمانی بسیار بدتر می‌شود که مشخص شود سه مورد اصابت شدید هواپیماهای آمریکایی طی ۲۴ ساعت در آخر هفته گذشته رخ داده است.

بر اساس این گزارش، منابع امنیتی صهیونیستی تاکید کردند که این حوادث نشان می‌دهد که ارتش آمریکا مدت‌هاست نبردی از این نوع را تجربه نکرده و برای جنگی چند روزه آماده شده بود و مطمئن بود که حاکمیت ایران در مدت کوتاهی سرنگون خواهد شد.

منابع اسرائیلی افزودند که ارتش آمریکا گرچه ارتشی قدرتمند است، اما هوشمند نیست و خود را برای بستن تنگه هرمز آماده نکرده بود.

یدیعوت افزود که آمریکا در توانایی خود برای دفاع از کشورهای عربی خلیج فارس، به ویژه در جنگی که خود زمان آغاز آن را تعیین کرده بود و ماه‌ها برای آماده‌سازی آن فرصت داشت، شکست خورد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در تلاش برای ایجاد بازدارندگی مؤثر در برابر ایران شکست خورده است. ایرانی‌ها با قدرت بیشتر در این جنگ ایستاده اند و در این راه از بستن تنگه نیز ابایی نداشتند و ترامپ یا نتانیاهو پاسخی به این چالش ندارند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بر خلاف ادعاهایش در زمینه مشارکت برابر با ترامپ در جنگ، نه تنها در تصمیم‌گیری در مورد زمان و چگونگی پایان جنگ، دخالتی ندارد؛ بلکه حتی نمی‌داند این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

این مقام امنیتی تاکید کرد که وضعیت کنونی که نشان دهنده ضعف آشکار ارتش آمریکا است، می‌تواند کشورهایی مانند روسیه و به ویژه چین را تشویق کند تا استفاده از زور در برابر آمریکا را برای دستیابی به اهداف خود جدی‌تر بررسی کنند.

روزنامه‌ فرانسوی: ترامپ از کاخ سفید برای سود شخصی خود سوء استفاده می کند

یک روزنامه فرانسوی با اشاره به سوء استفاده دونالد ترامپ از پست ریاست جمهوری برای افزایش سود شخصی خود نوشت که وی در طول دو دوره ریاست جمهوری بالغ بر ۴ میلیارد دلار از طریق رانت و رشوه سود آوری داشته است.

روزنامه فرانسوی لو پوان گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی با اتهامات گسترده ای مبنی بر تبدیل موقعیت خود در کاخ سفید به بستری برای رانت اقتصادی و کسب سود هنگفت مالی مواجه شده است و کارشناسان تصمیم گیری های سیاسی او را به منافع اقتصادی‌اش مرتبط می‌سازند.

فرانسوا میگه، روزنامه‌نگار فرانسوی در این مطلب تاکید کرد که دونالد ترامپ کاخ سفید را به چیزی شبیه به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کرده است.

این روزنامه می افزاید که «هربرت ورتهایم» که با ثروتی بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار در رتبه ۱۰۴۴ میلیاردرهای جهان قرار دارد، با پرداخت رشوه ای دو میلیون دلاری توانست قرار ملاقات و بازدید خصوصی از کاخ سفید را دریافت کند.

این نویسنده فرانسوی می افزاید که بر اساس اعلام مجله نیویورکر، مجموع درآمدهای ترامپ از مسیر دو دوره ریاست جمهوری اش بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است.

الکساندر کولی و دانیل نیکسون، دو تن از کارشناسان علوم سیاسی نیز معتقدند که ترامپ از سیاست خارجی برای افزایش ثروت شخصی خود و خدمت به حلقه کوچکی از نزدیکانش سوءاستفاده کرده است.

این دو نفر می افزایند که ترامپ قبل از رسیدن به قدرت، ثروت زیادی داشت که به او امکان داد از حقوق ریاست‌جمهوری ۴۰۰ هزار دلاری خود در سال صرف نظر کند، اما مسیر سیاسی او به سودآورترین مسیر در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شد.

بر اساس اعلام این گزارش، باشگاه مارآلاگو در پالم بیچ، که محل اقامت ترامپ و یک باشگاه خصوصی است، مرکز اصلی درآمد زایی ترامپ از ریاست جمهوی آمریکا است. هزینه‌های عضویت در این مرکز در سال ۲۰۱۶ از ۲۰۰ هزار دلار به یک میلیون دلار افزایش یافته است و علاوه بر این مبلغ نیز سالیانه هزینه ای بالغ بر ۳۲ هزار دلار از حدود ۵۰۰ عضو منتخب این باشگاه دریافت می شود.

این باشگاه به اعضای خود امکان ملاقات با شخصیت‌های برجسته مانند ایلان ماسک و جف بزوس، و رهبران برخی کشورها نظیر الکساندر استوب، رئیس‌جمهور فنلاند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را می‌دهد.

این عمارت ۱۲۶ اتاقه در طول یک دهه حدود ۱۲۵ میلیون دلار سود کسب کرد، اما این مبلغ با درآمدهای ترامپ از ارز دیجیتال قابل مقایسه نیست. ترامپ ارزهای دیجیتال به نام خود و همسرش راه‌اندازی کرد و به فرزندانش اجازه داد از نام تجاری او در شرکت «آمریکن بیت‌کوین» در ازای ۳۰ درصد سهام استفاده کنند. پیش‌بینی‌ می شود سود این فعالیت‌ها از ۳ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

این گزارش با اشاره به هدیه یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۸ از سوی قطر به وی نوشت که ارزش این هواپیما ۱۸۰ میلیون دلار می‌رسد. ترامپ مکانیسم‌های مبارزه با فساد را از بین برده و محدودیت‌ها را برای مقامات آمریکایی لغو کرده و قوانین ضد رشوه بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورده است.

نیویورک تایمز: ایران به رویای جنگ افروزی آمریکا پایان داد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که ایران به رویای آمریکا در ورود به جنگ ها از راه دور و پیروزی در آن بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی پایان داد.

با تشدید تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران از یک ماه پیش تاکنون، تحولات این جنگ نشان می‌دهد که رویای آمریکایی«جنگ از راه دور» که به شدت وابسته به هوش مصنوعی است، بر فراز سرزمین‌های وسیع ایران و ناهمواری هایش در هم شکسته است.

«مارک گوستاوسون» افسر سابق اطلاعاتی و «جاستین کوزلین» مدیر سابق بخش محصولات در شرکت گوگل در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمزبا اشاره به این موضوع اعلام کردند که با وجود مزایای هوش مصنوعی در شناسایی اهداف، واقعیت‌های میدانی نشان می دهد حل و فصل جنگ با ایران با این روش دشوار است.

این مقاله می افزاید که محاسبات استراتژیک مربوط به ایران همواره مبهم بوده است، زیرا استراتژیست های نظامی می‌دانستند که هرگونه تلاش برای سرنگونی حاکمیت ایران یا توقف برنامه هسته‌ای این کشور به نیروهای زمینی عظیمی نیاز دارد که به معنای تلفات سنگین آمریکایی‌ها است.

معاریو مدعی شد: عملیات احتمالی حزب الله در به اسارت گرفتن صهیونیست ها

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به وجود شکاف عمیق بین برآوردهای اطلاعاتی و واقعیت میدانی در جنگ علیه حزب‌الله، از طرح احتمالی این حزب برای اسارت صهیونیست ها در پی عدم تخلیه شهرک های شمالی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که حزب‌الله همچنان قادر است روزانه ۲۵۰ موشک به سمت نیروهای اسرائیلی در شمال رودخانه لیطانی و شهرک‌های صهیونیست نشین شمال سرزمین های اشغالی شلیک کند.

از سوی دیگر سرلشکر رافی میلو فرمانده منطقه شمالی ارتش صهیونیستی فاش کرد که ارتش اسرائیل به اندازه کافی برای نبرد با حزب الله آماده نبوده و از کمبود اطلاعات نظامی، هواپیما و سازماندهی رنج می‌برد، علاوه بر اینکه مشکلاتی در فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد.

منابع نظامی توضیح دادند که برنامه اصلی، حمله گسترده به لبنان در زمستان و سپس حمله به ایران در تابستان بود، اما اغتشاشات در ایران منجر به تغییر مسیر و اولویت دادن به حمله به ایران شد.

بر اساس این گزارش، با وجود استقرار چهار تیپ نظامی فرماندهی منطقه شمالی و یک تیپ ذخیره ارتش اسرائیل در لبنان، تل آویو همچنان قادر به دستیابی به دستاوردهای نظامی که منجر به فروپاشی حزب‌الله شود، نیست.

این منابع افزودند که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تمام توانایی‌های خود را در آسمان لبنان به کار نمی‌گیرد، زیرا مشغول نبرد در ایران است که جبهه اصلی محسوب می‌شود، لذا حملات هوایی در لبنان به کمک نیروهای زمینی و عملیات اطلاعاتی در عمق لبنان و بیروت و بقاع محدود می‌شود.

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه ای فاش کردند که ارتش رژیم صهیونیستی این بار تصمیم گرفته است که صهیونیست های ساکن شهرک های شمالی فلسطین اشغالی را تخلیه نکند. ناظران سیاسی این تصمیم را تلاشی برای جلوگیری از تکرار سناریوی آوارگی صهیونیست ها طی جنگ گذشته دانستند. این در حالی است که ممکن است حزب‌الله استراتژی خود را برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست در لبنان به اجرا بگذارد.

روزنامه ترکیه‌ای: ایران می‌تواند دلار را تضعیف کند؛ برگ برنده تهران

روزنامه ترکیه‌ای آیدینلیک گزارش داد، تشدید کنترل ایران بر تنگه هرمز می‌تواند به سیستم دلارهای نفتی ضربه بزند و موازنه قدرت در بازارهای جهانی انرژی را تغییر دهد.

در این گزارش آمده است، کنترل ایران بر تنگه هرمز به این کشور قدرت می دهد بر تجارت جهانی نفت تأثیر گذاشته و جایگاه دلار را تضعیف کند. تقریباً ۲۰ درصد از نفت جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند و آن را به نقطه‌ای حیاتی در سیستم انرژی جهانی تبدیل کرده است.

در این گزارش تاکید شده است، اگر نفوذ ایران در تنگه هرمز همچنان افزایش یابد تهران نه تنها دستاوردهای اقتصادی قابل توجهی محقق می کند بلکه به یک اهرم فشار ژئوپلیتیک قدرتمند دست می یابد. چنین سناریویی می‌تواند به اقدام برخی کشورها برای جایگزین کردن ارزهای دیگر برای پرداخت‌ها مبالغ انرژی منجر شود که در نهایت باعث تضعیف جایگاه دلار خواهد شد.

هزینه های سرسام آور جنگ علیه ایران

سایت Iran War Cost Tracker که در حوزه بررسی هزینه های تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران فعالیت می کند گزارش داد که این هزینه ها از ۴۲ میلیارد دلار طی ۳۷ روز گذشته است.

در این گزارش آمده است، آمارهای ارائه شده مبنی بر بیانیه ها و گزارش های پنتاگون خطاب به کنگره آمریکا طی روز ۱۰ مارس تدوین شده به طوری که اعلام شد شش روز نخست این عملیات بیش از ۱۱ میلیارد دلار هزینه داشته است.

بعد از آن پنتاگون اعلام کرد که برای تخصیص روزانه یک میلیارد دلار به این جنگ تلاش می کند.

لازم به ذکر است که ایران تاکنون تجهیزات گران قیمت آمریکا در منطقه از جمله یک هواپیمای ۵۰۰ میلیون دلار و رادارهای معروف این کشور را منهدم کرده است. روزنامه اقتصادی صهیونیستی کالکالیست روز یکشنبه فاش کرد که تل آویو از آغاز جنگ خود علیه ایران و لبنان تقریباً ۱۵ میلیارد دلار هزینه متحمل شده است و انتظار می‌رود که این رقم در دوره آینده با ادامه جنگ و گسترش پیامدهای اقتصادی آن افزایش یابد.

اسکات ریتر: آمریکا و تل‌آویو نمی‌توانند ادامه دهند؛ ترامپ توهم دارد

اسکات ریتر تحلیلگر نظامی و افسر پیشین اطلاعات نیروی دریایی آمریکا اذعان کرد، اوضاع آمریکا بدتر خواهد شد چرا که ترامپ هرگز به اشتباه خود درباره اقدام نظامی علیه خاورمیانه اعتراف نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: آمریکا و تل آویو نمی توانند به همین منوال ادامه دهند. آمریکا عملا از هم فروپاشیده و راهکاری در اختیار ندارد. هیچ راه حلی در قبال تنگه هرمز وجود ندارد. ایرانی ها زمام امور را به دست دارند.

ریتر تصریح کرد: آمریکا در خاورمیانه بدون درنظر گرفتن واقعیت های نظامی عمل می کند. ترامپ در جهانی از توهم به سر می برد چرا که نمی تواند به اشتباه خود اعتراف کند. اگر حمله زمینی علیه ایران انجام شود همه نظامیان کشته می شوند.

هشدار تند جنبش نجبای عراق به آمریکا

«عبدالقادر الکربلایی» معاون نظامی جنبش نجباء عراق گفت: ترامپ و هوادارانش باید بدانند که نیروگاه‌های آن‌ها در منطقه نیز اهداف مشروعی برای ما هستند و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

همزمان با این موضع‌گیری طی شب گذشته گزارش‌های میدانی از حمله جدید به مواضع نظامیان خارجی در شمال عراق خبر دادند.

آثار اصابت موشک های ایرانی در اراضی اشغالی

جدیدترین عملیات موشکی ایران باعث به راه افتادن آتش سوزی در تل آویو و دیگر مناطق اراضی اشغالی شده است.

رسانه های عبری گزارش دادند، بر اثر موج موشکی جدید ایران آژیرهای خطر در تل آویو و مناطق گسترده ای از اراضی اشغالی به صدا درآمدند.

همچنین گزارش شده که یک موشک ایرانی با کلاهک بارشی بر فراز تل آویو و مناطق مرکزی منفجر شده است. بمب های جداشونده از این موشک به مناطقی از تل آویو بعد از ناکامی پدافند رژیم صهیونیستی در رهگیری آن اصابت کرده است.

شبکه قدس نیز از دیده شدن ستون های دود در تل آویو و به راه افتادن آتش سوزی در این منطقه خبر داد.

همچنین اصابت هایی در بتیح تکفا واقع در مرکز اراضی اشغالی گزارش شده است. بمب های جداشونده از موشک ایران به ۱۵ نقطه در مرکز اراضی اشغالی اصابت کرده است.

ویرانی‌های گسترده در اراضی اشغالی؛ هشدار شدیداللحن مقاومت عراق+ فیلم

ویرانی‌های گسترده در اراضی اشغالی؛ هشدار شدیداللحن مقاومت عراق+ فیلم

ویرانی‌های گسترده در اراضی اشغالی؛ هشدار شدیداللحن مقاومت عراق+ فیلم

۳۱ عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی طی یک روز

حزب الله لبنان اعلام کرد که تنها طی روز یکشنبه ۳۱ عملیات علیه مواضع دشمن صهیونیستی و شهرک های شمال اراضی اشغالی انجام داده است.

بر اساس این گزارش، رزمندگان لبنانی شهرک اشغالی لیمان را با موشک های خود هدف قرار دادند.

در عملیات نیروهای حزب الله همچنین شهرک شلومی هدف قرار گرفت.

روسیا الیوم: موشک ایران به یک نقطه راهبردی در تل‌آویو اصابت کرده است

خبرنگار شبکه روسیا الیوم مستقر در اراضی اشغالی گزارش داد که به نظر می رسد موشک ایران به یک مکان راهبردی در تل آویو اصابت کرده اما انتشار تصاویر و ویدئوهای مربوط به این منطقه ممنوع است.

در این گزارش به وقوع انفجار شدید در آسمان مناطق مرکزی اراضی اشغالی بر اثر حمله موشکی ایران اشاره شده است.

رسانه های عبری نیز از برجای ماندن ویرانی های گسترده در تل آویو بزرگ و اصابت بمب های جداشونده از موشک ایران به ۱۵ نقطه خبر دادند.

هشدار شدیداللحن گردان‌های حزب الله عراق به دشمنان ایران

احمد الحمیداوی دبیرکل گردان های حزب الله عراق اعلام کرد: دشمنان بدانند اگر بخواهند با زور تنگه هرمز را باز کنند دیگر اثری از سکوی های نفتی و گازی نخواهند دید.

وی اضافه کرد: معادله امروز کاملا آشکار است، یا امنیت برای همه یا برای هیچ کس.

الحمیداوی تصریح کرد: دشمنان شروع به درخواست از طرف‌های مختلف برای میانجی گری آتش‌بس کرده‌اند تا بتوانند نیروهای پراکنده خود را جمع کنند. معادلات جهانی پس از ترور رهبر شهید ایران در حال تغییر است.

وی به اجرای عملیات از سوی گروه مقاومتی سوریه اشاره کرد و گفت: جبهه سوریه نیز وارد جنگ دفاعی ما شده است که پیامدهای جدی برای دشمنان خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.