فضانوردان در مسیر ماه چگونه وقت می‌گذرانند؟

همشهری آنلاین یکشنبه 16 فروردین 1405 - 18:34
مأموریت آرتمیس ۲ که با هدف بازگشت انسان به ماه از سوی آژانس فضایی ناسا انجام شده با یک اتفاق عجیب همراه است. فضانوردان این مأموریت با گوشی‌های آیفون و تبلت‌های سرفیس وارد کپسول اوریون شدند و در مسیر رسیدن به‌ماه فقط با وسایل ارتباطی خود سرگرم هستند.

به گزارش همشهری آنلاین: جرد آیزاکمن، رئیس ناسا می‌گوید: استفاده از گوشی‌های عادی در فضا یک پیروزی محسوب می‌شود. این سازمان به خلق ابزارهای اختصاصی و گران برای فضانوردان معروف است، اما بهره‌گیری از یک گوشی عادی با هزینه کمتر از ۲هزار دلار این قاعده را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

البته گوشی‌های آیفون فضانوردان فعلا امکان اتصال به اینترنت یا استفاده از بلوتوث را ندارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.