عراقچی: جهان باید هیات حاکمه آمریکا و رژیم اسرائیل را مواخذه و مجازات کند

خبرآنلاین شنبه 08 فروردین 1405 - 23:09
«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص تحولات منطقه و پیامدهای تداوم تهاجم نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن تبریک نوروز و آرزوی صلح و آرامش برای ملت ایران، مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم ارمنستان را به مناسبت شهادت رهبر معظم انقلاب و جمعی از مقام‌های ارشد و شهروندان ایرانی ابراز داشت.

 به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین با ابراز تأسف عمیق از حملات به غیرنظامیان به ویژه دانش آموزان مدرسه شجره طیبه میناب، با خانواده‌های شهدا و دولت و ملت ایران ابراز همدردی و همبستگی کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن تقدیر از مواضع و پیام‌های همدردی دولت و مردم ارمنستان، همتای ارمنی را در جریان جنایات جنگی ارتکابی متجاوزان و نقض‌های فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه به‌ویژه حمله به مدارس و مراکز آموزشی و پژوهشی، اماکن تاریخی و فرهنگی، بیمارستان‌ها، زیرساخت‌های حیاتی و تولیدی و نیز مناطق مسکونی قرار داد.

عراقچی با تأکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع مقتدرانه از تمامیت سرزمینی، حاکمیت و امنیت ملی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی، مسئولیت همه دولت‌ها برای محکوم‌کردن قانون‌شکنی و جنایات شنیع ارتکابی متجاوزان آمریکایی-صهیونیستی را یادآور شد و تصریح کرد: آمریکا مسبب اصلی ناامنی و بحران موجود در منطقه غرب آسیا و تنگه هرمز است و جهان باید هیات حاکمه آمریکا و رژیم نژادپرست و نسل‌کش اسرائیل را به خاطر تحمیل جنگ غیرقانونی بر ایران و منطقه مواخذه و مجازات کند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.