هشدار قطر درمورد حملات اسراییل به نیروگاه بوشهر

افکار نیوز سه شنبه 04 فروردین 1405 - 14:16
نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره مرگبار بودن آلودگی خلیج فارس برای کل کشورهای عرب منطقه هشدار دارد.

  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر در گفتگو با تاکر کارلسن درباره احتمال حمله به نیروگاه بوشهر گفت: «آبی که مردم ما استفاده می‌کنند از آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود. رودخانه نداریم. ذخایر آبی هم نداریم.‌در واقع، کشور ظرف سه روز با کمبود کامل آب مواجه می‌شود.‌اکنون با ساخت مخازن، ظرفیت را افزایش داده‌ایم و همچنان در حال افزایش آن هستیم، اما این موضوع فقط به قطر محدود نمی‌شود.

 وی ادامه داد: این وضعیت برای قطر صادق است، برای کویت هم همین‌طور، برای امارات هم همین‌طور. یعنی همه کشورهای این منطقه درگیر خواهند شد. اگر  سایت هسته‌ای بوشهر هدف قرار گیرد و مواد رادیواکتیو وارد آب شود، هیچ‌کدام از این کشورها آب نخواهند داشت. نه آب، نه ماهی، هیچ‌چیز عملا حیات از بین می‌رود.»

‌نخست وزیر قطر در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که به دلیل همین تهدید «موجودیتی»، دوحه تا پیدا کردن یک راه حل اساسی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، دست‌بردار نخواهد بود.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.