به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانههای انگلیسی، سید علی موسوی پس از آن به وزارت امور خارجه فراخوانده شد که یک تبعه ایرانی و یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی به انجام «زیرنظر گرفتن خصمانه» علیه جامعه یهودیان لندن متهم شدند. وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که این کشور تهدیدات ناشی از ایران و گروههای نیابتی آن را «بسیار جدی» تلقی میکند.
این دیپلمات به دستور ایوت کوپر، وزیر امور خارجه، احضار شد و با هامیش فالکونر، معاون وزیر در امور خاورمیانه، دیدار کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در این باره گفت: «این احضار در پی اتهامات اخیر علیه دو فرد (یکی تبعه ایران و دیگری دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی) طبق قانون امنیت ملی و به ظن همکاری با یک سرویس اطلاعاتی خارجی صورت گرفته است.»
وی افزود:«امنیت ملی اولویت اصلی ماست و ما تهدیدات ناشی از ایران و کسانی که دستورات آن را اجرا میکنند، بسیار جدی میگیریم. این دولت تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مردم بریتانیا، از جمله افشای اقدامات بیملاحظه و بیثباتکننده ایران در داخل و خارج از کشور، انجام خواهد داد.»
۴۲/۴۲










